Inge Johnsson
HBK Medlem
Sv: Rundstrålande antenn
OK jag förstår!I din länk ovan kan man läsa:
"Antennförstärkning ligger på 7 dB. En dipolförstärkare har integrerats med ytterligare 12 dB förstärkning."
Digi Nova är säkert en utmärkt antenn, dock inte en runtommottagande antenn som frågan gäller i denna tråd.
Just att slippa justera antennen var den enskilt största anledningen för mig att skaffa en runtommottagande, och valet föll på Triax.
Digitaltvexperten som du refererar till ovan säger förljande om Triax Ufo: "är av många ansedd som den bästa båt/camping-antenn man kan välja. Och den är bra, helt klart."
Den finns att köpa där med (lite dyrare än Kjell&Co): Triax Ufo 100 Marin / Camping Antenn » 800:- hos www.digitaltvexperten.se
Mest "bang for the buck" verkar ju Triax UFO 100 ha.
Sedan är ju frågan hur mycket man vill lägga på de stackars få timmarna TV-tittande i husbilen... För min del skulle det inte vara hela världen om vi skulle sakna TV-mottagning på något ställe - värre att vara utan mobiltäckning (internet)
Kjell & Co har ju 30 dagar öppet köp, bara till att handla, och är man inte nöjd så är det bara att knata tillbaka med grejorna![]()