• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rundstrålande antenn

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Rundstrålande antenn

I din länk ovan kan man läsa:
"Antennförstärkning ligger på 7 dB. En dipolförstärkare har integrerats med ytterligare 12 dB förstärkning."

Digi Nova är säkert en utmärkt antenn, dock inte en runtommottagande antenn som frågan gäller i denna tråd.
Just att slippa justera antennen var den enskilt största anledningen för mig att skaffa en runtommottagande, och valet föll på Triax.

Digitaltvexperten som du refererar till ovan säger förljande om Triax Ufo: "är av många ansedd som den bästa båt/camping-antenn man kan välja. Och den är bra, helt klart."
Den finns att köpa där med (lite dyrare än Kjell&Co): Triax Ufo 100 Marin / Camping Antenn » 800:- hos www.digitaltvexperten.se

Mest "bang for the buck" verkar ju Triax UFO 100 ha.
Sedan är ju frågan hur mycket man vill lägga på de stackars få timmarna TV-tittande i husbilen... För min del skulle det inte vara hela världen om vi skulle sakna TV-mottagning på något ställe - värre att vara utan mobiltäckning (internet) :)

Kjell & Co har ju 30 dagar öppet köp, bara till att handla, och är man inte nöjd så är det bara att knata tillbaka med grejorna :)
OK jag förstår!
 
F

F.d. 52990

Guest
Sv: Rundstrålande antenn

Tack för alla svar och ineer och funderingar,
Har nu köpt den som jag fundera kring+ en förstärkar del.
Hoppas den fungerar bra, skulle jag inte få mottagning så är det inte hela världen, Jag åker inte ut för att kolla på tv i olika miljöer , men kan vara skönt att kolla på tv någon gång om det skulle regna. Tyckte priset var ok så nu har jag bestämt mej
Tack för alla svar
vi ses på vägarna
hbk 2771 Tommy
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Rundstrålande antenn

För min del är det Omnimax som gäller för mottagningen. Hade en sådan på segelbåten och även i dåligt väder där man egentligen inte borde kolla TV:n var det inga problem att se på svenska kanaler när man följde danska Jyllandskusten ner till Samsö.
Men det var på den analoga tiden, men en likadan finns på husbilen. Vågade inte chansa på nåt annat.;)
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Rundstrålande antenn

Det finns många bra antenner, men det finns nästan ännu fler som är skräp.
Tur det finns forum där man kan få reda på mer samt dela med sig av sina erfarenheter (som i alla lägen inte är lika). :)
 
Toppen