• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rovdjurs jakt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Rovdjurs jakt

Är själv jägare. Men skulle aldrig komma på tanken att skjuta en varg. Vi jägare vill ofta säga att vi vill leva i samklang med naturen. Men samtidigt vill många minska på den lilla stammen. Jag undrar även hur urvalet gick till när jägarna beslutade att skjuta just den vargen. Jag tycker att det är tråkigt och sorgesamt det som hänt.
Ha det
Man kanske hade omröstning när vargen kom springande "jägaren"
Jag hoppas det skjuts ännu fler nästa gång. Säkert mörkas det om, hur många som finns ute i markerna.
Det är bara en tidsfråga innan någon person blir angripen. Då blir det nog annat ljud i skällan.
Det har redan hänt förresten. Det är bara att läsa i kyrkoböckerna.
Vilket smällande det måste ha varit när 120000 Jägare sköt villt i skogen. Den som tror att några tjänstemän från naturvårdsverket skulle kunnat skjuta vargarna vet inte mycket om jakt.
Jag tycker många inlägg här är patetiska.
Skjut fler vargar. Vi behöver dom inte här i landet.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Rovdjurs jakt

:music-icon:
Man kanske hade omröstning när vargen kom springande "jägaren"
Jag hoppas det skjuts ännu fler nästa gång. Säkert mörkas det om, hur många som finns ute i markerna.
Det är bara en tidsfråga innan någon person blir angripen. Då blir det nog annat ljud i skällan.
Det har redan hänt förresten. Det är bara att läsa i kyrkoböckerna.
Vilket smällande det måste ha varit när 120000 Jägare sköt villt i skogen. Den som tror att några tjänstemän från naturvårdsverket skulle kunnat skjuta vargarna vet inte mycket om jakt.
Jag tycker många inlägg här är patetiska.
Skjut fler vargar. Vi behöver dom inte här i landet.
Med vilken rätt har du att beskylla och kalla oss som inte vill utrota vargen för patetiska och löngnare mörka antalet djur vad jag tog upp var en stilla undran om det var nödvändigt med 1200 jägare för att fälla 27 vargar? Även du borde förstå detta har du ingen respekt för de mäniskor som arbetar med märkning av djuren i våra skogar.
Med dessa ord hoppas jag att tråden som jag startade stängs här och nu.
MVH
2179 Drutten
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen