• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Godmorgon alla vänner! Jag var nog lite trött igår, jag skrev att vi var 22 timmar sena, skulle ju vara 6 timmar...

Jag har sovit gott i natt, vaknade nu av att det var lite kyligt i bilen, 13 gr, men det är ju bara att trycka på knappen till dieselvärmaren så blir det snabbt varmt igen. Tror att jag sover en stund till.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Är det tillåtet att stå över natten där? På CITTI i Lübeck var det parkeringsförbud mellan klockan 22 och 07 (tror jag det var). Lite synd på en så fin parkering med tömningsmöjlighet och vattenpåfyllning.
Vi frågade om detta i Citti Marks kunddisk när vi var där för någon månad sedan men de sa att det gäller inte husbilar utan bara på den vanliga parkeringen.

//Tommy
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det verkar lite sent på året att botanisera på minnesmärken utmed atlantkusten, pratade med en bekant igår som nu i veckan kommit till spanien, det var lite snö i frankrike utmed vägen där det var högt. Regnade och var inte så varmt ca 16 i spanien. Undrar hur eländigt det är i början av dec när jag tänkt åka, då vill man bara ner. närmaste vägen till Portugal tror jag är via belgien paris ner till biscaya san sebastian burgos sevilla, det är fin gratisväg genom spanien så man gör många mil på en dag.
När man kör mycket i regn så är det bra att behandla rutan med något medel som får vattnet att rinna av och torkarna går lättare, turtle har en bra sort jag har använt biltemas Har alltid en flaska stående i bilen.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har jag tullat på mina principer, jag har gasat autobahn hela dagen. Så nu är vi i Bryssel! Blev 51,4 mil idag!
Ska hälsa på Siv, Åsas syster. Miljözoner så gamle Ture är inte välkommen in i centrum. Får ta allmänna kommunikationsmedel istället. Får se vart vi hamnar imorgon
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Inatt har det varit kallt här i Bryssel. Temperaturen var nere och vände på +0,2.
Inne har vi det varmt och skönt, dieselvärmaren gör sitt jobb och håller värmen trots dåligt isolerat skåp.
Idag ska vi åka lite kollektivtrafik med rullstol, ska bli kul att se hur det funkar. På Google Maps kan man ju hitta tidtabeller och linjer.
Rapport kommer senare!
 
F

F.d. 22252

Guest
Pratade med en man från södern han varnade för att åka söderut, hanberättade att för 100år sedan var det -25 och han trodde eller hade läst sej till att det skulle kunna bli riktig vinter med snö i europa. Ja nog har vädret varit konstigt detta år med tropisk värme man undrar hur vintern bli om den blir lika konstig och varm elle ska det snöa och bli kallt, just nu är det is på vattenpölarna kröp under nollan i natt. Så det är nästan samma som här då trots en bra bit söderut, många mil kvar till värmen låter det som.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då har vi testat kollektivtrafiken i Bryssel. Jävlar vad dom kör! Full gas spar tid är deras motto! Vi kom dit vi skulle iaf.
Vi besökte Åsas syster som jobbar i Bryssel. Det var för kallt för att gå runt och titta på stan så vi satt hemma hos henne och fikade. Lite snack och senare blev det pizza.
Tog bussen tillbaka till ställplatsen i samma tempo som dit.
Vi bestämde oss för att lämna Bryssel redan ikväll för att slippa morgonrusningen i morgon bitti. Nu står vi på en ställplats några mil söder om Bryssel.
Imorgon drar vi motorvägarna söder ut mot San Sebastian innan vintern kommer ikapp oss.
Här är vi
Home
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen