• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Varit en fin dag idag. Temperaturen har varit uppe och vänt på 22 gr.
Vi har inte gjort så mycket idag heller. Varit på marknaden och tittat lite, tagit en öl och ätit lite tapas. Sen gick vi ner till hamnen och åt på vår favoritrestaurang Casa de Oro.
Nu är det en fin solnedgång och vi slappar framför TVn.Visa bilaga 184051
Låter härligt! Här hemma har jag haft gråtrist väder de flesta dagarna? Härligt träffa familjen men oj vad jag saknar det spanska klimatet och livet på Bahia. Tur det bara är 9 dagar kvar innan vi kommer tillbaka.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
det är ju dagstemperatur vet ja ?
Ja det är väl ovanligt varm för årstiden.
Idag har vi slappat hela dagen. Gick en runda på campingen och njöt av värmen. Köpte polletter så vi kan tvätta imorgon. Sen kom grannarna och bjöd på em kaffe. Gott och trevligt.
Fixade lite mat och bjöd på Bengtic. Fläskkotlett med pommes och sås.
Nu kollar vi på TV. Vi har ju Telenor Stream så det kostar ingen surf. Funkar kanon.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Igår spelade jag lite buole för första gången på minst 20 år. Gick väl sådär. Tror inte jag ska fortsätta med det.
Senare på eftermiddagen rymde Rossi. Han jagade katter i över en timme innan vi lyckades fånga honom. Får väl sätta en tung järnkula på honom så han inte är så snabb.
Idag får jag väl tvätta så vi har lite kläder att ta på oss.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Igår spelade jag lite buole för första gången på minst 20 år. Gick väl sådär. Tror inte jag ska fortsätta med det.
Senare på eftermiddagen rymde Rossi. Han jagade katter i över en timme innan vi lyckades fånga honom. Får väl sätta en tung järnkula på honom så han inte är så snabb.
Idag får jag väl tvätta så vi har lite kläder att ta på oss.
Va kul för Rossi..... fick du några kommentarer från andra på Bahia ;-)
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
D13DD4DC-29B6-43BC-9C05-D3383A7E8021.jpeg
Markisen ute för första gången på fem år!
Plats 199.
Nära till disk ock tvätt också. Underlättar hushållsarbetet.
Beställde trerätters mat från en kinarestaurang i närheten. Hemkört för tre pers 30:50€. Kan man stå ut med.
Nu ska vi vila på maten tänkte vi.
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Åsa o Hasse!
Det verkar trångt att öppna bakdörrarna!
Gott Nytt År!
Gott nytt År från oss i Ture!
Får köra fram lite om jag ska in där.
Inte helt enkel plats att få plats på men väldigt nära all service. Ha det bra!
Perfekt för en liten bil som vår. Nu stannar vi nog ett bra tag till när vi äntligen fått en plats där vi kan njuta i solen.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Gott nytt År från oss i Ture!
Får köra fram lite om jag ska in där.

Perfekt för en liten bil som vår. Nu stannar vi nog ett bra tag till när vi äntligen fått en plats där vi kan njuta i solen.
Visst är det bra med en liten bil. Min på 6,5 m är ju lite längre än er men oftast hittar vi någon plats som de stora husbilarna ratat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen