• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Södermanland är rätt.

Vad beträffar Googles bildsök, så har jag slutat "gissa" på de bilder där jag får träff och innan jag lägger in en bild, så kollar jag om bildsökningen kan hitta den. Men tydligen är inte det 100%. Gunnar hittade den ju fast jag hade kollat.

Men hur som helst. Här kommer nästa bild. Vi hade inte med oss husbilen utan bodde på vad de själva säger är Sveriges äldsta värdshus.

2021-05-19--190944.jpg
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Helt rätt. Ett museum som är väl värt ett besök. De har en ställplats också. Inte mycket till utsikt ute i industriområdet men rätt nära in till centrum. Den natten jag tillbringade där blev det inte mycket sömn, då det hade varit en bilträff + cruising i stan och sen körde några risiga pilserhäckar runt, runt i området och förbi ställplatsen, med musik på högsta volym. Framåt 3-tiden hade de tröttnat (eller blivit för fulla) så då lugnade det ner sig, men då var sömnen redan förstörd.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.201
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Från det oroliga nattlivet i H-sand... till den här platsen, där omgivningen är betydligt stillsammare.

IMG_6007.jpeg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.201
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Sollefteå är helt rätt, ända in i minsta detalj. Janne, din tur att lägga ut...
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Tack för det!
En väldigt trevlig "friplats" vid Ångermanälven, hade tur att stå där när det var notdragning. Väldigt
intressant och vilka bjässar dom plockade upp.
Men nu till något helt annat, vart har vi flyttat oss ?
// Janne

DSC_0271.JPG
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Ja, det är ett litet speciellt ställe.
Då är vi på en plats som i vart fall många gamla medlemmar bör känna igen.

1679089424986.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Det är en sjöräddningsstation på bilden men det finns det en hel del av men en lite begränsning är det i varje fall.
 
Toppen