• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.841
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ribe är en lättillgänglig pärla. Ställplatsen mitt i stan är gratis och ett föredöme. Ett par minuters promenad från domkyrkan! Sedan är Ribes åretruntöppna camping knappt 2 km norr om stan också riktigt fin!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.841
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
I en skog i Skandinavien. Trädslaget är inte unikt till en viss plats.
Njae. Har du vandrat Skåneleden SL5, norra delen på Kullaberg, har du definitivt en hint. Är man dessutom lite skarpögd ser man Skåneledens orange märkning över min hustrus huvud. Finns inte i övriga Skandinavien! :cool:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Visst är Kullaberg en fantastisk fin plats att besöka.

Då testar jag med en ny plats.

1678807064908.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Den klarade inte kamrat Google Bildsök, så därför blir min gissning Grebbestad. Jag har stått uppe vid telemasterna och sett ut över samhället.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Stämmer, bilden togs vid träffen "Stora Räkfrossan" i Grebbestad 2008. På denna obeskurna bild framgår platsen tydligare och många av HBK-deltagarna finns med. Nu hittar din kamrat Google Bildsök säkert den. Jan, din tur att fortsätta.

1678824989029.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Tack Gunnar. Det här var en bra bild, som du lade ut. Google Bildsök hittade inte heller den obeskurna bilden.
Inte heller den här bilden klarar Google Bildsök av.

Vart har vi förflyttat oss nu?

2021-05-19--183129.jpg
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag fattade först inte med vad du menade med Google Bildsök men nu förstår jag. Det tyder på att det är ett Hembygds museum. Var det är vill jag inte ange eftersom det skulle vara att fuska men det börjar på M.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Det var intressant. Fungerar Google Bildsök olika för dig och mig? Det här resultatet får jag och det antyder inte att vi är i "M..."
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.841
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Fan vad ni är mystiska! Visst måste vi vara i Sörmland, i Strängnäs? Men jag blir lite trött på de här bildsöken! Har sett tydliga tendenser och har också på ett milt sätt försökt bemöta dem, men börjar tröttna. Suck! Jag håller på att bli gammal!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Fan vad ni är mystiska! Visst måste vi vara i Sörmland, i Strängnäs? Men jag blir lite trött på de här bildsöken! Har sett tydliga tendenser och har också på ett milt sätt försökt bemöta dem, men börjar tröttna. Suck! Jag håller på att bli gammal!
Skall du säga, som är 15 år yngre än mig. :aja:
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
883
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Tack Gunnar. Det här var en bra bild, som du lade ut. Google Bildsök hittade inte heller den obeskurna bilden.
Inte heller den här bilden klarar Google Bildsök av.

Vart har vi förflyttat oss nu?

Visa bilaga 227181
Påminner om Malmköping och Plevnagården. Men det är nog inte korrekt.
Plevnagården kan varmt rekommenderas för ett stopp med husbilen för en fika till måltider.
 
Toppen