• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Tack så mycket!

Var är vi nu? Av vimplarna att döma, så kan vi vara i Sverige, Norge, Danmark eller Finland. Visst ja, Finland får ju inte vara med i Skandinavien.

2007-03-25--095439.jpg
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
892
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Tack så mycket!

Var är vi nu? Av vimplarna att döma, så kan vi vara i Sverige, Norge, Danmark eller Finland. Visst ja, Finland får ju inte vara med i Skandinavien.

Visa bilaga 227058
Du befinner dig i Norge. Den där Polon är mycket speciell enligt statens vegvesen. Med sina otroliga 75hk så har den en toppfart av hela 270km/h
Peggan är inte långt ifrån den heller. Du är inte i Oslo.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Nja, jag är lika mycket i Oslo, som jag är i Stockholm när jag är i Västerås eller Nyköping. Om ni inte blev klokare av det så kommer här en bild på en egendomlig stridsvagn (?).

2007-03-25--092130.jpg
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Tyvärr är jag inte så bevandrad i Norge, men gissar att det är Sandefjord.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Visst är det Sandefjord, som en gång i tiden var "Valfångarhuvudstaden", åtminstone i Norge. Det finns många flotta hus från den storhetstiden och i varje fall ett stort industriarv - färgtillverkaren Jotun. Likheten mellan Sandefjord, Västerås och Nyköping är att det finns flygplats i alla tre kommunerna och att lågprisföretagen, som trafikerar dem låtsas att de ligger i den inte allt för närbelägna huvudstaden, alltså "Oslo - Torp", "Stockholm - Västerås" och "Stockholm - Skavsta".
Du leder oss vidare Gunnar.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jaha, där ser man. Det är ca 50 år sedan jag var där.

Då provar jag med en bild som inte borde vara allt för svår.

1678202361843.png
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Helt rätt, lite svårt att köra dit med husbil men annars en trevlig ö att besöka.

Din tur att fortsätta!
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Ribe, en staty utanför domkyrkan föreställande någon av stiftets gamla biskopar.
Om jag nu inte är ute och cyklar....
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Helt rätt Jan K Ribe.

Som geocachare "tog" vi en virtuell cache där utanför kyrkan, där det gällde att ta ett foto på när man stod och pekade på statyn.
IMG_2866.jpg

Din tur.
 
Toppen