• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Japp, så var det, Geiranger är orten :). Spåret är ditt, Michael!

Snøfreseren "Peter" 12,5 ton - V8-motor, (intressant historia) och länk för den vetgirige:
Snøfreser

"Knuten" till sist, en bevarad och rolig liten "vägsnutt" utmed väg 65, Ö mot Dalsnibba

IMG_7456.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, för mig blev det själklart enkelt, men tror inte att det är så många i övrigt som besökt Norrsundet.

Båtklubbens lilla ställplats är väldigt fin, men jag publicerade samtidigt en ännu finare plats att stanna på för oss med husbilar. Det var vid den lilla badplatsen. Vackert läge med utsikt över havet, fiskeläget och helt lugnt.

Tyvärr stängde byalaget vägen för oss med husbilar efter två somrar. Man tröttnade helt enkelt på att vissa husbilsåkare inte respekterade de stora skyltar som fanns i området som uppmanade oss att inte tömma våra toa-kassetten i torrdasset, eller i naturen. Vilket inte respekterades och resultatet blev tyvärr kedja över vägen.

Ja, ja och nu blir det lätt....här har man inte tagit intryck av uttrycket, storleken har ingen betydelse.

A8704D06-A0DA-44E0-ABC1-E863D6E3C8FF.jpeg

TommyD
 

61lilwil

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Sala
HBK-Nr
16762
Medlemskap
2024
51E61B4D-2F06-4715-A7E2-E63983938548.jpeg Jo, visst är vi i Nyköping. Det var en teater i Nyköpings hus om gamla mord....Nåja, över till dig Kjell.
 

61lilwil

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Sala
HBK-Nr
16762
Medlemskap
2024
Jag tänker på Härnösand, där vi satt vid strandkanten och tog en öl.... men det kan man ju förvisso göra på fler ställen än där;):)
/Liliane
 
F

F.d. 55374

Guest
Har i många år spanat efter Storsjöodjuret utan resultat, men den här gången var det nära, samma kväll som bilden togs slog det in en jätte våg från Storsjön som nästa spolade bort våra möbler, vi han inte ut från bilen för att hinna se djuret.
Över till dig Janne.
 
Toppen