• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jag ska erkänna. Jag har kanske fuskat lite. Google bildsökning fungerade inte - fungerar det, så "gissar" jag aldrig utan då lämnar jag "walk over" - men efter att ha sökt på "kraftverksmuseum" och letat igenom en massa bilder, så hittade jag först en exteriör, som stämmer ganska bra med bilden ovan och slutligen dök det upp en bild med en hop barn framför mätarutställningen på första bilden. Då blev jag säker.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Det kommer en till bild och kanske någon mer ledtråd ikväll när jag kommit hem från jobbet om ingen lyckats få fram det rätta svaret innan dess.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Helt rätt. Umeå Energicentrum.
Kraftverksmuseum och lite andra byggnader, som t.ex. en gammal såg. Även mycket aktiviteter för barn.
Gratis guidad tur i det gamla kraftverket. Jag var den enda som ville ha en guidad tur vid den tidpunkten, så jag fick en privatvisning. :)
Det finns även en gammal U-format vattenränna i plåt som verkar vara ett populärt ställe för skateboardåkare.
Jag stod med husbilen över natten på parkeringen. Mycket lugnt och stilla.
Bollen är din.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Korrekt!
Chansade du verkligen? Jag klantade mig en smula och glömde bort att rensa bort EXIF-data och där finns ju GPS-koordinaterna med om man har fotat med en mobiltelefon.
Hur som helst. Tråden är din.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.728
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Jo jag chansade, men tyckte mig känna igen mig .har varit där på den campingen, trånga platser och mycket rötter se bild.
IMG_3196 (1).PNG
Men vart var vi här?IMG_8676.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Tycker, att det påminner om Gällivare...och då borde vara Dundret i bakgrunden
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.910
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Som skåning, boende nästan så långt söderut man kan komma, tycker jag ibland att resmålen ligger lite väl långt norrut! Kan vi inte enas om en meridiangräns? Kan tänka mig ungefär i jämnhöjd med Smålandsstenar? :cool:
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Som skåning, boende nästan så långt söderut man kan komma, tycker jag ibland att resmålen ligger lite väl långt norrut! Kan vi inte enas om en meridiangräns? Kan tänka mig ungefär i jämnhöjd med Smålandsstenar? :cool:

Smålandsstenar låter som ett mycket bra förslag på SYDLIG gräns.... :bye:
// Janne
 
Toppen