• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Bilden ser ut att visa en fängelsecell. Du bor i Gävle. I Gävle ligger Sveriges Fängelsemuseum. Alltså gissar jag att vi är i Gävle.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Tänker tveklöst på Cineast i Sveg!
// Janne
Javisst är det Café Cineast i Sveg. Väl värt ett besök om man är i trakten. Väl värt en omväg också.
Inne på kaféet, gå upp för spiraltrappan och du får en upplevelse du inte förväntat dig. :)
Janne leder oss vidare på nya äventyr.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Javisst är det Café Cineast i Sveg. Väl värt ett besök om man är i trakten. Väl värt en omväg också.
Inne på kaféet, gå upp för spiraltrappan och du får en upplevelse du inte förväntat dig. :)
Janne leder oss vidare på nya äventyr.

Tackar!
Är ofta upp till Härjedalen och tar ALLTID en paus på Cineast, en verklig pärla! Framförallt filmmiljöerna
på övervåningen och de gigantiska chokladbollarna i bröddisken. :)
Nu till något helt annat där vi tyvärr inte kan övernatta längre, men var ?
// Janne

20210812_111845.jpg
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Vi kan i varje fall konstatera att vi är i Sverige. Det är också en hel del tät skog, så troligtvis någonstans i Småland.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
.... och det går inte att komma så mycket längre österut i Sverige, på Smålands breddgrad.
// Janne
Då finns det bara rikets två största öar kvar att välja mellan. Eftersom det finns mer skog på Gotland än på Öland, så skulle man ju kunna tro att vi är på Gotland men samtidigt så har jag ett vagt minne av att länsstyrelsen i Kalmar län har varit väldigt alert med att stänga ställplatser på Öland. Jag gissar därför att vi befinner oss på en numera nedlagd ställplats på Öland. Vilken det är har jag dock inget förslag på.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Då finns det bara rikets två största öar kvar att välja mellan. Eftersom det finns mer skog på Gotland än på Öland, så skulle man ju kunna tro att vi är på Gotland men samtidigt så har jag ett vagt minne av att länsstyrelsen i Kalmar län har varit väldigt alert med att stänga ställplatser på Öland. Jag gissar därför att vi befinner oss på en numera nedlagd ställplats på Öland. Vilken det är har jag dock inget förslag på.

Du valde fel. :)
Längre österut.
// Janne
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
På "ställplatskiosken" kunde vi köpa bl.a. deras underbara Salmbärssylt.
Var är Gotlandskännarna ? Saknar Kenth!
Med Värdshusets adress och sök i ställplatslistan efter stängda platser bör det vara enkelt.
// Janne

20210812_112907.jpg
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Jag har bara varit på Gotland en gång i mitt liv och det var långt innan jag skaffade husbil, så jag tänkte låta nån annan svara som kanske varit på platsen. Men nu har de ju haft en stor del av dagen på sig och Janne verkar ivrig. :)
Efter en snabb titt på Google maps och en "privat" ställplats-app, så hittade jag Sandkvie gård, vars ställplats lades ner hösten 2021.

//Peter
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Jag har bara varit på Gotland en gång i mitt liv och det var långt innan jag skaffade husbil, så jag tänkte låta nån annan svara som kanske varit på platsen. Men nu har de ju haft en stor del av dagen på sig och Janne verkar ivrig. :)
Efter en snabb titt på Google maps och en "privat" ställplats-app, så hittade jag Sandkvie gård, vars ställplats lades ner hösten 2021.

//Peter
Tack Peter!
Det var en mycket bra plats med trevligt värdpar, synd att dom inte orkade längre.
Väntar med spänning på ditt genmäle.
// Janne
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Vissa saker var kanske bättre förr. Inte kostar man på så här tjusig arbetsbelysning idag. Var hittar man dessa mätare och brytare någonstans?

//Peter
IMG_20220717_162253.jpg
 
Toppen