• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

lentor

HBK Medlem
Inlägg
806
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Helt rätt Jan K
Skulpturerna finns att skåda på Spikön tillsammans med mer konst.
Lämnar över till Kristinehamn

Torgny
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Dålig fart här. Vet inte men om man skall ringa in det så ser lövträden på förra bilden ut att vara Ask eller möjligen Alm och då är vi i sydsverige, kanske Småland. Närmare kommer jag inte och kanske lika bra det för jag har inga användbara bilder.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Dålig fart här. Vet inte men om man skall ringa in det så ser lövträden på förra bilden ut att vara Ask eller möjligen Alm och då är vi i sydsverige, kanske Småland. Närmare kommer jag inte och kanske lika bra det för jag har inga användbara bilder.
Sydsverige är ett lite luddigt begrepp. Rent geografiskt så är ju allt söder om Östersund sydsverige, om man delar landet mitt itu. Hur som helst så är vi norr om Småland. Knäck den filipinnöten den som kan!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.256
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ni är väldigt stöddiga där nere på sydliga breddgrader, trots att ni bara har lytt under den svenska kronan i knappt 400 år (freden i Roskilde 1658) ;).

I väntar på att någon gissar rätt på orten med hjälp av ledtrådarna, så tar jag en näve chips till.
Du förstår tydligen inte att vi skåningar tog Sverige i stället för att behålla Danmark. Till gagn för Sverige och förlust för Danmark. Sedan om vi gjorde rätt, ja det träts det om fortfarande.

Helt irrelevant för tråden så tillbaks till den nu, annars så tar vi bort dessa inlägg
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Äntligen någon, som tog ledtrådarna.

"Knäck den filipinnöten den som kan!" = Knäckebröd produceras på Barillas anläggning Wasabröd i Filipstad.
"I väntar på att någon gissar rätt på orten med hjälp av ledtrådarna, så tar jag en näve chips till." = Bland annat potatischips produceras på OLWs anläggning i samma stad.

Trädgården, som den första bilden visar, tillhör Ferlinstipendiaten Nils Johannesson Grattis till årets kulturstipendiater!

Eila & Pentti för oss vidare!
 
Toppen