• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi har besökt den amerikanska krigskyrkogården och den tyska krigskyrkogården, nära Omaha beach på Normandie ett par gånger. Första gången hade vi barn i 18-20 års åldern. Att då stå och se alla dessa namn, på pojkar i samma ålder, som slaktats för äldre mäns eller gubbars föreställningar om hur världen skulle se ut, var fruktansvärt. Sedan var väl slakten vid Verdun vid det tidigare kriget ännu värre? Vad är det som gör att makthungriga män och gubbar om och om igen får möjligheten att upprepa detta?
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Liknar Grekland, men svårt att att bestämma exakt var.
Vi har tillbringat många resor i området och många öar ser ut som på bilden, t.ex. Lefkada eller Meganisi.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det var länge sedan jag var i Jugoslavien, numera Kroatien men där såg det liknade ut.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Vi bodde en sommar i Vodice utanför Sibenik 1989 och hade gummibåten med oss så vi åkte ut till Kornatiöarna. Där fanns en sådan fyrplats, kan det vara den.

1679822223923.png
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Ja, på den tiden var vi två vuxna och två barn i bilen, barnen fick sova i taktältet.
Tur att ingen då tänkte på överlast.

Nu har vi hamnat i annat land, vilken är platsen.

1679828695720.png
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi bodde en sommar i Vodice utanför Sibenik 1989 och hade gummibåten med oss så vi åkte ut till Kornatiöarna. Där fanns en sådan fyrplats, kan det vara den.

Visa bilaga 227373
Vi var också i Vodice 1989. Med en blå Ford Granada sedan och en Adria husvagn. Visst fasen står det en blå Granada sedan bakom ditt ekipage? Sen borde jag ha kommit ihåg ditt ekipage om jag sett det. När ungefär var ni där?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Måste ha varit under juli men jag kan ha tagit fel på året, kan ha varit 1990.

Edit: Har kollat årtalet som visade sig vara 1990, året innan kriget bröt ut.
1989 var vi i Mali Losinj.
 
Toppen