• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jaså, där ser man. Finns även på annan plats här på HBK-forum med platsens namn så då är det inte så svårt.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Trodde det skulle vara lätt, ytterligare en ledtråd, området Paris - Dijon
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sista ledtråden: Källan heter: La Fosse Dionne
Vilket är ortens namn.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det finns många intressanta platser som man passerar utan att man har en aning om det under resorna med husbilen. Genom att använda sig av någon typ reseguidebok så har man chans att få se många av dessa som tex denna ort som heter Tonnerre med den berömda källan.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Frankrike. Krigsskådeplats, med tanke på det hemska gravområdet. Min första tanke var också Normandie, men det refuserade Gunnar. Det jag då kan tänka mig, rent historiskt fast jag aldrig varit där, är Verdun. Där pågick ju en fruktansvärd slakt under WW1.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Helt rätt Krinil det är ett av minnesmärkena från det hemska WW1 väl värt ett besök. Det är då man först på riktigt kan sätta sig in i det vansinniga beteende som vissa bland mänskligheten är kapabel till och tyvärr verkar man ännu inte ha tagit lärdom.
Din tur att fortsätta.
 
Senast ändrad:
Toppen