• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På lördag kostar dieseln över 20 kronor

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.690
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Aj aj ont gör det och mycket pengar men... tandläkare sköterska hon i kassan förmodligen lite verktyg och en byggnad, brukar jämföra med bilverkstaden. Senaste besöket gick på 21000 då va inte sköterskan med bara mecken och hon i kassan. Hoppas rotfyllningen lyckades. Tandvärk och gäster vill jag ha max 3 dagar.

Det låter som att du behöver byta verkstad eller bil? ;)
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Mycket skrivs om annat än dieselpriset.


Var vänliga och läs trådens rubrik.
Och efter den rubriken behövs inga fler inlägg, då det är sant och ingen kan säga emot

Dax att låsa tråden då, varför låta folk prata, gnabbas o kivas i onödan på ett forum.
Att döda tråden ett ypperligt sätt att hålla forumet levande ;)
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Å tidigare idag, eller rättare sagt igår, läste jag att skatterabatten på hvo100 och E85 troligen försvinner 2023.
Och där blev vi alla som kör på E85 i ett raskt tempo miljöbovar.
Vem kommer betala 26kr/liter för E85 om bilen drar 1,3x mer?!
Och alla som, för sitt miljöarbete, tankar hvo100 idag och den om ett år kostar 30kr...
 

Robi

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2024
Uppror i Kazakstan över höga bränslepriser.
Fruktansvärt tycker den svenska regeringen och ska väll nu skicka dit en stor delegation för att lära dom styrande hur man på bästa sätt trycker ner sin befolkning till tystnad. För i Sverige är det ingen som klagar.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Uppror i Kazakstan över höga bränslepriser.
Fruktansvärt tycker den svenska regeringen och ska väll nu skicka dit en stor delegation för att lära dom styrande hur man på bästa sätt trycker ner sin befolkning till tystnad. För i Sverige är det ingen som klagar.
Detta var väl det plumpaste inlägg som skrivits på länge.
Och då är det gaspriser, och mat och el det gäller där, en auktoritär stat, på gränsen till diktatur…
 
Senast ändrad:

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Detta var väl det plumpaste inlägg som skrivits på länge.
Och då är det gaspriser, och mat och el det gäller där, en auktoritär stat, på gränsen till diktatur…
Varför plumpigaste, det är bara sant för svensken skulle aldrig klaga man bara knyter hårdare i byxfickan så att det inte syns. Vi är ju nöjda med våra priser på bränsle och el, för hur kan man tolka annars den uppkomna resultatet i opinionen mätningar av politiska partier
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Varför plumpigaste, det är bara sant för svensken skulle aldrig klaga man bara knyter hårdare i byxfickan så att det inte syns. Vi är ju nöjda med våra priser på bränsle och el, för hur kan man tolka annars den uppkomna resultatet i opinionen mätningar av politiska partier
Varför? Bara att du ställer frågan är ju horribelt.
Du jämför två länder, ett som i praktiken är en diktatur och ett som får ses som ett av dom mer jämlika fria demokratierna med låg korruption. Men det går dig spårlöst förbi.
I ett av länderna är det god tillgång på mat och värme (även om vissa tycker det är dyrt) i det andra är det ont om båda och är dyrt (inte bara några som tycker). I Sverige skulle du, om du haft kurage nog, gå ut och demonstrera mot alla saker du så ofta tycker är förfärligt med Sverige, och inte riskera att bli skjuten av polisen för det, ändå sitter du med armarna i kors, när du dels hyllar protester och ändå inte riskerar något för det. Du glömmer i din iver att få vara negativ om Sverige förhållandena dom har, och då inte bara GAS-priset som är en stor bidragande faktor till folkets förtvivlan att överleva. Om jag förväntade mig något annat? Inte förvånad iaf.
 
Toppen