• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya regler för märkning av husbilar över 3,5 ton i Frankrike

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Men de är billigare att köpa original i Frankrike enligt mitt tidigare inlägg. Betalade runt 65 :- för 3 med frakt.
,
Har i dag fått fått mina stor fula dekaler, min franska är inte vad den borde vara, jag trodde jag beställ 3 uppsättningar (2 till kompisar)
men nu kom det bara 1 då är det mycket billigare som Olof G skrivit billigare på Amazon! :twitcy:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Beställde via Amazon, idag kom ”blafforna”, stora och fula som inte kommer att försköna husbilen. När man ser skyltarna så förstår man att det var inte främst tänkt att försköna små husbilar, utan mera tänkt pryda stora 60-platsbussar och långtradare, modell större. Ja, ja....

13C12719-AD53-4C80-A704-7CF2983E5468.jpeg
Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
@Los Suecos
Vad tror du, kommer man att kunna ta av dem när man lämnar Frankrike?

//L
De är 25 x 17 cm, med klister på hela baksidan. Tar man bort dem, så får man nog se till att ha nya att klistra upp för nästa tur genom Frankrike. Vi skall prova med att sätta fast dem med självhäftande kardborrebitar.

Tommy
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Beställde via Amazon, idag kom ”blafforna”, stora och fula som inte kommer att försköna husbilen. När man ser skyltarna så förstår man att det var inte främst tänkt att försköna små husbilar, utan mera tänkt pryda stora 60-platsbussar och långtradare, modell större. Ja, ja....

Visa bilaga 205720
Tommy
Håller med dig stora och fula.
Man kanske kan fästa dem med "
Självhäftande Metalltejp
Självhäftande metalltejp ger möjlighet att använda magneter på icke magnetiska ytor. Metalltejpen kan klippas i lämpliga längder. Och ta bort dem när man passerat Frankrike.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Håller med dig stora och fula.
Man kanske kan fästa dem med "
Självhäftande Metalltejp
Självhäftande metalltejp ger möjlighet att använda magneter på icke magnetiska ytor. Metalltejpen kan klippas i lämpliga längder. Och ta bort dem när man passerat Frankrike.
Tack Bengt, precis vad vi söker....... Det blir att passera Biltema, jag förutsätter att det finns där, eller....?

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi kollade också ser att det finns på Jula, men med dåliga recensioner, lossnar ....
Kollar ditt förslag, tack för hjälpen.
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Även jag fick mina idag,4 uppsättningar,jag kommer ta bort en centimeter papper runt kanten, och fästa så lite som möjligt,dom åker av direkt efter gränsen,35kr för tre kostar jag på mig för att slippa åka runt med dom hemma.
Först ska jag se hur fransoserna hanterar detta, dom brukar inte alltid följa regler till punkt och pricka,få franska bilar med miljömärke tex.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Tack Bengt, precis vad vi söker....... Det blir att passera Biltema, jag förutsätter att det finns där, eller....?

Tommy
Kollat på Biltema de har tunn billig plexiglasskiva som man borde kunna fästa dekalen på för att inte skrynkla och förstöra den när man inte använder den, lättare att hantera och ta bort.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Funderar var vi ska sätta alla andra länders olika dekaler som kan komna! Det kan bli trångt!
Håller med, undrar vad som hänt och vem som följer upp skrivelserna till regering och EU om krav på samordning när flera dekaler om miljözoner dök upp. Sedan dess har det varit tyst. Man borde ta i olika "bizz" till broar, färjor osv också. Trodde det var det vi skulle ha EU till.:mad:
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Nu vet jag ingenting om det finns mått hur den bakre skylten skall placeras. Men man kan ju klistra den bakre dekalen på baksidan av den rödvita skylten för utstickande last , för de som använder denna skylt, och använda sig av den sidan som passar Frankrike eller Spanien.
Så har man löst en placering.

Krister
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Nu vet jag ingenting om det finns mått hur den bakre skylten skall placeras. Men man kan ju klistra den bakre dekalen på baksidan av den rödvita skylten för utstickande last , för de som använder denna skylt, och använda sig av den sidan som passar Frankrike eller Spanien.
Så har man löst en placering.

Krister
Se inlägg 45 ovan Här står det också
 

Bilagor

  • France - Blind spots - How to place the sticker (1).pdf
    226,9 KB · Visningar: 129

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Toppen