• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Navigator

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Har inte min Garmin 760 kvar längre. Skall köpa ny men vet ej vad som är bäst nu någon som kan tippsa vad jag skall köpa

F

F.d. 15549

Guest
Sv: Ny Navigator

Köp erbjudandet NAVIGON 70 Premium Caravan & Truck
det gjorde jag

F

F.d. 25168

Guest

El giganten har Garmin 3790T til 2250,-kr :):) så der ville inta väre tvivl i mit sind :) ( den kan köre med GPI filerne med tekster och billeder på platserne )

F

F.d. 25168

Guest
F

F.d. 25023

Guest

Garmin 3790, absolut. Carnivals ställplatsfiler är jättebra!

hälsn
jyrki

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Utan att ha haft någon egen Navigon, skulle jag välja Garmin.

Jag kan varmt rekommendera de filer som Carnival lägger ut för nedladdning.

Det tar mindre än 5 minuter att uppdatera gps:en med alla filer som ingår, Bordatlas, Promobil, alla HBK:s platser med aktuella bilder och texter, bensinmackar, fartkameror och mycket mer.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder min Ipad med programvaran Igo Primo. Alldeles för dyr om du bara vill ha en GPS. Men för mig ersätter den min dator också under resorna. Mycket smidigare än en vanlig lapptop. Kolla in mer här: http://www.husbilsklubben.se/forums/t44759/

Jo, det är inget tvivel om att iPad är den ultimata navigatorn, i synnerhet med iGO Primo.
Eftersom "Google Sök" är integrerad i appen har man inget behov av fasta POI:s (även om de finns) eftersom de går att söka även i ett vidare begrepp (tex camping). Bilder får man på köpet med Streetview (gatuvy).
Undantaget är HBK:s ställplatslista som Carnival underhåller.

Det går säkert att gå en omväg via Google Maps och jag förmodar att Carnival är lösningen på spåren.

IMG_0179.jpgIMG_0180.jpg

IMG_0182.jpgIMG_0183.jpgIMG_0184.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest

Jag köpte en navigon 70 pl och är nöjd med den som navigator, jag har lagt in carnivals CSV-filer i den och då har jag HBKs ställplatslista tillgänglig utan bilder och extra info och det fungerar bra, men hade jag fattat hur bra carnivals GPI-filer är hade jag nog köpt en garmin istället för då får man med bilder och info om ställplatserna (det är lätt att vara efterklok) Nu har jag lagt in gpi-filen i min gamla garmin och tycker att det är toppen att kunna se all information och bild på HBKs ställplatslista så den kommer att följa med på mina resor och ersätta min pärm med utskrifter på alla ställplatser som jag släpat runt på. Någon rättvis jämförelse mellan fabrikat kan jag inte ge då jag bara kan jämföra min nya navigon med min gamla garmin nuvi 300 och det skiljer nog 5-6 år mellan dom och jag har inte någon annan erfarenhet av nyare garmin eller tom tom mfl. Körfältsnavigering tycker jag är kanonbra på min navigon men det tror jag att alla har nuförtiden. mvh jocke

F

F.d. 25168

Guest

Om en garmin 3790t koster 2090,-kr, er dette tilsammens med gpi filerne, det snappeste billigste alternativ, ingen merkostnader, kanske lifetime mapuppdate.
Köbe smartphone+nav apper och andet, runder 6—7000kr , spar disse 5000 och ha en bra semester ;)

Kanske om nogle år, smartphone-tab er blevet mere internationale i brugskostnaderne ;)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om en garmin 3790t koster 2090,-kr, er dette tilsammens med gpi filerne, det snappeste billigste alternativ, ingen merkostnader, kanske lifetime mapuppdate.
Köbe smartphone+nav apper och andet, runder 6—7000kr , spar disse 5000 och ha en bra semester ;)

Kanske om nogle år, smartphone-tab er blevet mere internationale i brugskostnaderne ;)

iPaden köper man inte enbart för att använda som navigator, den ersätter laptop, navigator, TV, radio, kamera, videokamera och mycket annat.

Jag glömde spelkonsol och musikspelare!

F

F.d. 25203

Guest

Jag köpte westen europe men ångrar mig skulle köpt hela europa istället, Polen och tjekien är inte med annars, och de är fina länder at fara med husbil i.

Verkar inte gåatt uppdatera från western till hela. eller har jag missat detta. Sen har jag ju köppt till alla andra kul saker som man kan ha i IGO. Måste jag köpa om alla dessa med så blir det dyrt ;(

Så tänk noga efter vilken verision ni vill ha eller behöver.

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Har köpt en ny Garmin 2460,har haft en Garmin tidigare och var nöjd med den,tycker den är enkel att använda och det finns allt jag behöver och mer till,jag tror inte det är så stor skillnad på de olika märken,utan det är nog att var och tycker sin är bäst,precis som med husbilen.
Berra

Toppen