Det verkar som att alla som svarat streamar TV via mobilen. Det kräver ett abonnemang med ganska stor mängd surf,
till en ganska hög kostnad.
Är det ingen som använder sig av Boxer och kan berätta hur det fungerar?
Jodå, jag har kört länge med det och hänger kvar p..g. av flera anledningar bl. a. hemmafunktionen och lite mer som funkar bra för mig.
Hade från början en äldre tysk Kathrein antenn på husbilstaket som alltid funkade bättre än grannbilarnas moderna.
Tyvärr så gick förstärkardelen sönder i den för ?? år sedan och efter lite koll så var det svårt att hitta en som var lika bra.
Det blev en DIGI NOVA Boss med + VHF mottagning och avskuren frekvens för då kommande nyare mobilbandet. Alltså av rätt modell skall tilläggas, för då låg det rätt många gamla modeller på en del hyllor, men de borde vara borta nu, men....
En riktantenn är ju lite jobbig om man inte vet riktningen, och det inte finns någon takantenn på ett hus som ger lite vägledning.
Så jag monterade ett rundstrålande skatbo i toppen på masten också.
(Så först en sökning med skatbot så det kom in signal från de sändare runt om som var i närheten. Var det bra där så fick det duga ibland.
Eller omkoppling till riktantennen för koll av bästa signalen, och ofta räckte det där. Men om man skulle ligga kvar länge eller om det hade kommit in skaplig signal från flera sändare så blandar min TV de starkaste signalerna på nummrerade kanalerna även om de kommer från olika sändare och lägger dem i ordning.
Då fick man fixa till det med en ny sökning med Diginovan inriktad så blev det jättebra.)
Numera så har det kommit mer fungerande information från Teracom så man öppnar deras sida trycker på en blipp och en karta dyker upp som visar var du står, om det inte riktigt stämmer så kan du förstora kartan och flytta punkten till exakt ställe där du står.
Sedan står exakt kompassriktning för signal till bästa närmaste mast med info om kanler, tillfälliga problem m.m.
Så en kompass eller en kompassapp i telefonen för att rikta in Diginovan och en sökning så har man bästa bild och signal utan hjälp av en rundstrålande extraantenn eller flera sökningar.
Anledningen till att jag skrev så mycket i stället för bara den korta versionen med Teracom är att jag skall lägga till lite gnäll

.
Jag kan inte låta bli att gnälla lite på skatbot Omnimax (hoppas ingen säljare blir sur) som verkar sälja rätt bra men.... Funkar underligt och rätt dåligt om man jämför med var och hur man får bild med en Diginova.
Den är rundstrålande men där det är dålig signal så kan den hitta några pixlade kanaler från kanske olika sändare där Diginovan får full pott rätt riktad.
Den kan plocka in rätt skapligt med kanaler en mulen dålig kväll. och på morgonen när himlen är molnfri så är kanalerna borta, den är troligen så rundstrålande så den tar in studs från låga moln. Kan vara ok. på kvällskvisten visserligen, men kan ändras under tiden man tittar.
Den verkar behöva komma upp en bit helst med en mast.
Det står att den tar mot VHF men om man läser på så är det inte vårat TV-VHS band den tar emot utan hemlandet England's VHS sända radiosignaler som inte ens ligger på samma frekvens som vårat TV-VHS.
Dessutom så är prisbilden här i Sverige ca. från 1.500 till 2.700 har jag sett. jag skickade efter min från hemlandet England, före brexit och dålig krona skall väl erkännas, för under 700:- med frakten och nyaste förstärkaren.
Som sagt skatboet behövs inte längre med hjälp av Teracom och en kompass, men jag använder den ibland i alla fall, för vid bra till skaplig mottagning så kan den räcka, utan att rikta Diginovan och bråka med kompass.

Sedan har man även tillgång till TV över data när man har Boxer abonnemang om man driver iväg från Sverige.
M. mycket v.h. JANKRO.