Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Enkelt,plugga in följ instruktionerna på displayen,tar max 5 minuterHur upplever ni att det är lätt eller svårt, att själv programera med dosan ?
Vi har 10% rabatt på deras ordinarie priser om uppgifterna under ”förmåner” stämmer. Installerade BSR för ca 3 år sedan på en Fiat 2,3 130 hk. På landsväg behöver jag sällan växla ner från 6:e växeln även om det lutar lite uppför.Någon som använt sig av BSR Motoropptimering och som har något positivt eller negativt att säga om den eller företaget ?
Programerade en 2,3a ilördags från 130hk till 164 hk.Mycket nöjd.Enkelt läs instruktioner först på nätet.Någon som använt sig av BSR Motoropptimering och som har något positivt eller negativt att säga om den eller företaget ?
Vad man ska se upp med vid trimning är momentet. Lådan klarar max 400 Nm enl. Fiat och vissa "optimeringar" ger mer. Det är ingen skillnad på robotlådan och den manuella i detta avseende.Påverkar det robotlådan? när jag kollade med Fiat avrådde dom bestämt då man ansåg att växellådan inte skulle klara det. Någon som vet??
Vridmoment och effekt följs inte åt, vid max effekt ligger vridmoment klart lägre än max, så du får ut drygt 200hkVad man ska se upp med vid trimning är momentet. Lådan klarar max 400 Nm enl. Fiat och vissa "optimeringar" ger mer. Det är ingen skillnad på robotlådan och den manuella i detta avseende.
Det är väldigt svårt att få ut mer än 178 hk med denna begränsning.
Den nya 9-växlade automatlådan klarar lite mer moment, 450 Nm tror jag att jag läste någonstans
Många kör bilar med robotlåda och trim,det fungerar bra har inte hört någon med problem.Påverkar det robotlådan? när jag kollade med Fiat avrådde dom bestämt då man ansåg att växellådan inte skulle klara det. Någon som vet??