• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Mobilt bredband

Oj vilka olika alternativ.
Vi reser runt ganska mycket i jobbet och nu är jag lite less på Net1 de svarar inte på frågor, och återkommer inte heller.
Till min bärbara dator kör jag fortfarande med det men väldigt olika hatigheter och åtkomst. Är lite fundersam att prova Telias mobila bedband till min dator när vi är ute på jobb men behöver komma åt saker vart jag än är med husbilen också, kunderna ringer så kan det vara bra vet bara inte vad man ska ha som är det bästa över hela Sverige, från skogen till Storstan......

Hej på er, vad har ni för frågor, kanske kan jag svara.
Net1 & D35 router med yttre antenn fungerar otroligt bra i Sverige.

Ha det bäst //Lasse
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Hoppar in lite sent i diskussionen. Jag vill inte störa en bra diskussion, men det finns ytterligare aspekter.

Egentligen ligger det en mycket mer allvarlig fråga bakom trådstartarens inlägg: jag flyttar och kan inte få fast bredband dit jag flyttar.

Detta är ett utslag av den allt mer tilltagande privatiseringen av samhälliga gemensamheter , såsom post, järnväg, tele etc. Nu skall varje bolag tjäna så mycket som möjligt, och om någon inte passar in så får man inte vara med. Vi har sett det med tågen under vintern där tågbolag och spårbolag drar åt var sitt håll.

Är vi inte lite naiva när vi försöker att göra det bästa av situationen i stället för att gå ut på gatorna. Hur skall vi klara oss i det nya samhället om vi inte har tillgång till ett fungerande bredband där vi bor? Allt skall ju nu göras över nätet. I husbilen kan vi kanske inte kräva att det alltid skall fungera.

En gång i tidernas begynnelse förstod man att skall man skicka brev till någon så måste det fungera i båda ändar. De i storstäderna fick därigenom hjälpa dem långt ut på landsbygden med delade kostnader.

Detta är en politisk diskussion så jag slutar här!

Bästa sommarhälsningar

Håkan
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Hej på er, vad har ni för frågor, kanske kan jag svara.
Net1 & D35 router med yttre antenn fungerar otroligt bra i Sverige.

Ha det bäst //Lasse

Har Net 1 & D35 router men saknar yttre antenn har sett att det är stor skillnad var jag placerar routern bäst är det vid framrutan så ja skulle vilja köpa en yttre antenn var kan jag köpa en
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Köp ett olåst modem och köp några olika kontantkort och testa vilket som fungerar bäst för man kan inte gå efter täckningskartan .
Jag har Telenor och bor mitt inne i Falköping med en Turbo3G mast på paralellgatan och inte 17 har jag bra uppkopplingshastighet på laptopen eller Iphonen.
Samma sak på jobbet har vi en Turbo3G mast 400meter därifrån men ändå ligger jag mesta dels på 0,5 mbit .
 
Toppen