• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min bil är bäst!

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Min bil är bäst

Ologiskt är vad det är...

Det är ju till 80-90%(fri uppskattning) samma delar i alla bilar, de är ju bara olika bra eller dåligt sammanfogade. Sedan tar en del märken mer betalt än andra för att sätta samman delarna.

Det märkliga är att slutpriset inte står i relation till hur bra, estetiskt och praktisk de är sammanfogade.

Desutom tillkommer att vi alla tycker olika!?! Och en del säljare är ärliga och en del mörkar alla fel in i döden.

Livet är tufft men Bürstner är bäst :) :) :)

Får citera Esbjörn för den var bra:
Min bil är helt klart bäst :)...................ända tills jag bytt till en annan:twitcy:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Min bil är bäst!

Kul att se att flera åker Hymer som ju måste vara den bil trådskaparen refererar till eftersom den är klart bäst!!!:)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Min bil är bäst!

Min husbil köpte jag 1997.
hade inte en aning erfarenhet.
Genom åren, den ombyggda mycket - det är bäst för mig i dag.
Därför har jag världens bästa husbil.
Mina størte tankar kring det - att den kan vara 10 år mer - eftersom jag inte kan köpa en likvärdig - oavsett märke.

Varumärket jag hitta underordnad - och till vad ska jag använda det :confused:.
Funktion tilltalar mig mer än status. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Jo, men denna tråden är ju underbar där folk sågar och andra hyllar. Men ni bestämmer. Är det tillåtet att kasta glåpord om andras märkesval här så fortsätter vi med nöje :twitcy:

Det finns bara en sann Kabe-ägare...och det är han som döpte om sin till "Troublemaster" Med Stooooora klistermärken :wub:
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Kabe e bäst

Jag vet inte jag...
Jag kan inte riktigt se hur Kabe kan motivera att deras bilar ska vara ungefär dubbelt så dyra som tex min motsvarande Rimor. VAD exakt är det som är värt ungefär en halv miljon mer?
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Kabe e bäst

Att diskutera kabe väcker känslor det är likadant på husvagns delen, här fins en hatkärlek till kabe så snart kabe kommer upp till diskusition så vänds taggarna utåt,

framgång föder ett vist mått av avundsjuka, vi skall vara tacksamma för den fram gången det ger ju arbets tillfällen i landet.

Jovisst vill man försöka gynna svensk industri. Se bara på tyskarna.
När nu Kabe gjorde om sitt modellprogram hoppades vi på en 6m-vagn och med
möjlighet att välja ett annat drghuvud än Fiats, men så blev det tyvärr inte.
Tror att Kabe här missar väldigt många kunder/köpare. Så vitt jag känner till
finns bara Fiat till alla deras modeller. Säkert en prisfråga också.

Sedan är det ju inte så mycket svenskt egentligen, i huvudsak karossen
och monteringsarbeten av inredningen om vi nu håller oss till deras husbilar.
Mvh
Sven-Eric
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Min bil är bäst!

oj oj oj vad fel ni har , det vet väl alla att ......................min bil är bäst:twitcy::twitcy:
:music-icon: GUNILLA :music-icon:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Varför dela tråden? Nu kan man inte gå tillbaka i samma tråd och se vilka dåliga motiveringar Kabeägarna har.

Fast det kanske kvittar:D:DDet finns inga bra motiveringar;);)
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Jo, det är ju standardsvaret, men allvarligt, vad är det som är värt mellanskillnaden? På riktigt?
Skillnaden måste du själv upptäcka.
Och kan du inte det vid en direkt jämförelse, kvittar det ju vilken bil du väljer. :confused:

Bil som bil, eller?

Folkavagn eller RR...Kvittar väl...bil som bil, eller?:cool:
 
Toppen