Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Alla fördela med maxfan som du skriver här , har jag också..... Men utan maxfanDu kommer aldrig under utetemperaturen utan en riktig AC. Däremot slipper du den uppvärmning inne i bilen, som jag tycker är det största gisslet söderut och även varma dagar här hemma. Med MaxxFan på utsug och fönster i ventilationsläge, gärna på skuggsidan och en bit ifrån MaxxFan, skapas en ständig luftström av uteluft genom bilen. Komplettera gärna med extra isolering i övriga takluckor och fönster mot solen. Då blir tempen i bilen samma eller nära utetemperaturen och man slipper den kraftiga uppvärmningen av inredning och allt innehåll i skåp och lådor, som vi annars har efter en dag i solen. En uppvärmning som ofta håller kvar värmen i bilen hela natten. Vi har dessvärre varit utan katt ett par år, men tror att MaxxFan hade varit suveränt för henne! Hon avskydde, precis som vi, bullret från AC:n. Andra djurägare har varit väldigt positiva till MaxxFan.
...jo det stämmer. När den går på högvarv gäller det att hålla handen över drinkglaset!433 liter i sekunden vid högsta fart enl campingtillbehör4u, då gäller det att hålla i hatten....kan det verkligen stämma ?
Ja, 26 m³ i minuten blir 433 liter i sekunden, som kan låta mycket, men man får tänka på att det är ju ett luftflöde utan något tryck och bara storleken på fläkten, vinkeln på bladen samt varv per minut som "skyfflar" luft utan motstånd som ger det värdet. Sedan räcker det säkert med lite motstånd vid inluften som jag berört tidigare för att den verkliga siffran skall blir mycket lägre.433 liter i sekunden vid högsta fart enl campingtillbehör4u, då gäller det att hålla i hatten....kan det verkligen stämma ?
Ja.I våra tidigare husbilar har vi haft fiammas turbo vent, också med hyfsat resultat.
Upplevde litet högt ljud på lägsta hastigheten på natten.
Den är reversibel.
Är Maxxfan också det?
Krister
Ja öppning/stängning av luckan låter som ett gammalt tröskverk. Men om jag minns rätt så behöver man väl inte ha termostatstyrning av luckan?Maxxfen med termostat styrt lucköppning är rättså högljutt när den tex stänger och öppna på natten..jag byggde om den så att loggan är öppen men fläkten styr av termostat.
Jag tycker att maxxfan är bra för att man kan ha öppet den när det regnar
433 l/s går inte att få med en motor med så liten strömförbrukning.Ja, 26 m³ i minuten blir 433 liter i sekunden, som kan låta mycket, men man får tänka på att det är ju ett luftflöde utan något tryck och bara storleken på fläkten, vinkeln på bladen samt varv per minut som "skyfflar" luft utan motstånd som ger det värdet. Sedan räcker det säkert med lite motstånd vid inluften som jag berört tidigare för att den verkliga siffran skall blir mycket lägre.
En del är fördragna i innertaket. Jag drog min från dusch belysningen i innertaket, helt doltEn dum fråga kanske hur får man dolda kablar? är det förberett kanske?