Ingrid o Pålle
HBK Medlem
Ja, upp till 14,7 (vad jag har kunnat notera) tidvis under flera års tid .Informationskälla? Egen erfarenhet?, har du 14-14,6v in i din Maxxfan. Liten undran bara.
Hittills inga problem!
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja, upp till 14,7 (vad jag har kunnat notera) tidvis under flera års tid .Informationskälla? Egen erfarenhet?, har du 14-14,6v in i din Maxxfan. Liten undran bara.
Tack, då hade jag nog inte behövt konverten men nu sitter den där. Får återkoppla till leverantören som rekommenderade den och se vad dom grundade informationen på.Ja det har jag med litiumbatteri, gått två år nu inga problem
Detta svar har jag saxat från en fråga till tillverkaren
From:
rvpsupport@airxcel.com
Subject: [External] Maxxfan max DC voltage 12.6V ???
Our current PC board have a 10.3 – 15 VDC voltage operating range and have conformal coating on the PC board.
The only cases we have seen moisture damage to boards is when there is a breach in the fan that rainwater is able to get through, or if the fan is in a high moisture area (near a shower, near a stove where water is boiled frequently, etc.).
Amanda Semonick
Customer Service
Coleman-Mach and Maxxair Brands of Airxcel
3050 N. St. Francis
Wichita, Kansas 67219
Tack, då hade jag nog inte behövt konverten men nu sitter den där. Får återkoppla till leverantören som rekommenderade den och se vad dom grundade informationen på.Ja, upp till 14,7 (vad jag har kunnat notera) tidvis under flera års tid .
Hittills inga problem!
Pålle
Som jag skrev tidigare: Hen har väl inte hållit sig à jour med den tekniska utvecklingen...Tack, då hade jag nog inte behövt konverten men nu sitter den där. Får återkoppla till leverantören som rekommenderade den och se vad dom grundade informationen på.
Men den är väl för liten, i USA så ska saker vara större. Den behöver nog vara minst 80x80 och ha en betydligt större motor för att räknas som okey. Det ska vara riktiga doningar där.Märkligt vilken skillnad det är på Maxxfan här och på amerikanska husbilsforum, där klassas denna fläkt som rent skräp!
Hur gamla är de inlägg du refererar till, och vilken modell gäller de – enligt manualen finns det åtminstone ett dussin olika?Märkligt vilken skillnad det är på Maxxfan här och på amerikanska husbilsforum, där klassas denna fläkt som rent skräp!
Min MaxxFan är inne på sin tredje säsong med tre resor söderut, bl a Kroatien och Spanien. Då går den konstant i upp till 8 veckor, ofta även under färd. Plockar ner galler och rengör fläktbladen mellan resorna. Den har helt ersatt de AC vi haft tidigare år. Tillsammans med extra isolering i fönster och luckor hjälper den till att ha drägligt klimat inne, även när det är riktigt varmt. Fungerar förvånansvärt bra.Märkligt vilken skillnad det är på Maxxfan här och på amerikanska husbilsforum, där klassas denna fläkt som rent skräp!