Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Måste?När jag köpte min då fick jag svaret att det finns inga krav på detta och hittills har ingen bryr sig om detta.Frågan är om det gäller en större fast tank eller en LPG flaska i gasolflaskestorlek?
om det är en LPG tank i gasolflaskestorlek och Du redan har två gasolflaskor så är det bara att byta ut den ena flaskan mot en LPG flaska och sen ansluta den med samma anslutning som gasolflaskan hade. LPG flaskan måste dock vara fast monterad i HB:n. Det är dock tämligen enkelt att utföra och det borde de flesta verkstäder kunna utföra och är Du någorlunda händig är det inte svårt att utföra själv.
jag skickar med en bild hur jag monterade vår LPG flaska, det är en något annorlunda lösning än de brukliga banden runt flaskan. Det är bultar även på flaskans baksida vilket kräver en del specialverktyg men för att få en godkänd montering räcker det med bultar på framsidan.
För att få den lägre LPG skatten ska det vara en fast monterad tank i HB:n och den ska inte kunna lossas utan hjälp av verktyg och en gasolfyllare får heller inte fylla en LPG flaska som är lös.Måste?När jag köpte min då fick jag svaret att det finns inga krav på detta och hittills har ingen bryr sig om detta.
Ring Anders ekeby husbilsservice 042-4539400Hej. Tacksam för några tankar kring montering av tankbara lpg-flaskor, Ungefärlig kostnad för sådan montering. Tips på var man kan få sådan montering utförd, gärna i nordvästra Skåne.
Det ska jag göra. Tack.Ring Anders ekeby husbilsservice 042-4539400
Hittills har jag fyllt själv på mackar i Tyskland utan att någon ifrågasatte min LPG flaska .För att få den lägre LPG skatten ska det vara en fast monterad tank i HB:n och den ska inte kunna lossas utan hjälp av verktyg och en gasolfyllare får heller inte fylla en LPG flaska som är lös.
Det finns dock gasolfyllare som struntar i detta men räkna inte med att det alltid ska gå, det finns även gasolfyllare som fyller flaskor med utgånget datum. I båda fallen riskerar de dock sina tillstånd.
HejDer findes faktisk løse flasker, der kan fyldes. De har automatisk lukning ved 80% fuld.
Her findes et kort over deres forhandlernet. Jeg har ikke testet om den anførte stadig er aktive.
![]()
Safefill Filling Facilities – Google Mina kartor
Our network of centres available for filling your Safefill cylinder.www.google.com
OK!Hej
ja, det finns men då är det annan beskattning som gäller och det blir då ungefär samma pris som att fylla en lös gasolflaska, för att den lägre beskattningen ska gälla måste flaskan vara fast monterad. OBS detta gäller Sverige
Clas Olsson har slangklämma i löpmeter (5m) - ersätt remmen med dettaFör att få den lägre LPG skatten ska det vara en fast monterad tank i HB:n och den ska inte kunna lossas utan hjälp av verktyg och en gasolfyllare får heller inte fylla en LPG flaska som är lös.
Det finns dock gasolfyllare som struntar i detta men räkna inte med att det alltid ska gå, det finns även gasolfyllare som fyller flaskor med utgånget datum. I båda fallen riskerar de dock sina tillstånd.
Ja, så här ser det ut i detalj. Notera att vi alla, oavsett tankstorlek eller typ, skall betala den högre skattesatsen.Hej
ja, det finns men då är det annan beskattning som gäller och det blir då ungefär samma pris som att fylla en lös gasolflaska, för att den lägre beskattningen ska gälla måste flaskan vara fast monterad. OBS detta gäller Sverige
Jag tror inte vi ska forska mer i denna fråga,tack!Ja, så här ser det ut i detalj. Notera att vi alla, oavsett tankstorlek eller typ, skall betala den högre skattesatsen.
(om det inte mot förmodan finns en läsare som kör sin bilmotor med gasol.)
Visa bilaga 217986