• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC

J

Jimbo

Guest
Sv: LMC

BRA! då får jag ha överseende med det och köpa en 2 år gammal istället;)

Men det ligger något i vad du säger, min granne köpte en ny Concorde med MAN, 2008. Efter massa strul sa även han...." En husbil går att använda 3:e säsongen för då är förhoppningsvis alla fel lagade!"

Må väl/
J
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Hej!

Vi är nya husbilsägare. Ja, eller nästan nya i varje fall. Vi började med husvagn i mitten av 80-talet och sedan blev det husbil några år när inte barnen följde med längre. Vi ramlade tillbaka till husvagn igen för knappt 10 år sedan, för att nu som sagt köpa husbil igen! :)

Efter den något klyddiga inledningen kommer jag till ämnet...! Eftersom vår senaste husvagn var en LMC som vi trivdes mycket bra med så tittade vi bl a på LMC husbilar. Föll pladask för en silverfärgad 6600 ti Finish -07. Den var helrätt för oss och efter några turer här på höstkanten har det intrycket bara förstärkts! Köpte den av Per Rasmusson, Holiday Husbilscenter i Löddeköpinge.
 

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Det är bra märke av husbil. Vi har en LMC Liberty 654 år 08. Vi är helnöjda av bilval, hade vissa krav på vad som skulle finnas med vi köpet. Stort garage så vi kan få in mc, långbeddar för att slippa klättra över varandra ( vi är under 50 år ), ordentlig dusch och där är även bra plats för benen när man besöker toan. Sist men inte minst en AC i bodelen. Den har vi haft nytta av i Italine i sommran när det var +32 grader.
Hälsningar Brittan
 

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Har också köpt en LMC TI 7100 Finisch 08 och vi tycker den är toppen den är lågbygd och med 2 långbäddar har nu kört 400 mil med den och vi bara myser i den

Gunnar o Irene
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Har också köpt en LMC TI 7100 Finisch 08 och vi tycker den är toppen den är lågbygd och med 2 långbäddar har nu kört 400 mil med den och vi bara myser i den

Gunnar o Irene

OK! Det är den med toa och bad bakom långbäddarna! Den är kanonfin! :)
Samma lågbyggda ALKO-chassi som vår 6600, dvs man har inget trappsteg.
 
F

F.d. 17555

Guest
Sv: LMC

Vi är lite nyfikna på hur många som har LMC här i klubben!
Vi har beställt en 708 som kommer till midsommar!
Barbro o Ingemar

Hej. Vi har en LMC 7305 - 05 på Mercedeschassi. Vi fick den vid midsommar i år. Vi är väldigt nöjda så lång. Bra sovplatser och mycket stuvutrymme. Drar ca 1 lit/mil och bra fart på motorn, Lycka till med er nya bil.
 
F

F.d. 55368

Guest
Sv: LMC

Min morrhoppa är en LMC -94 (17000 mil ca) med betoning på "LIBERTY". Sitter just nu i Vila de Obispo med fritt nät och myser. Morrhoppan har klarat färden bra förutom att det regnade:wideeyed: in genom takluckan, den lilla över sängen. Åtgärdat mitt i natten, i ösregn och med ett paraply över mig och lucka. Tack och lov för cilikon.:spinny: Hanna.
 
Senast redigerad av en moderator:

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Ute är det snö och kallt men våren kommer! Vi har varit ute med våran LMC 708 förra veckan det var 10 grader minus! Det gick bra det med! Vi var i Lysekil mm..

Har en liten undran för när vi startade denna tråden var det några som tyckte att vi skulle ha en LMC träff! Finns det fortfarande intresse?

Barbro o Ingemar
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: LMC

Hej
Ja det låter kul...

Resrutten är inte bestämd men vi skall angöra (jaja båtsnack....;)) Hunnebostrand och hälsa på några kompisar som har stuga där.... sedan (eller före, vi får se) så ska vi nog försöka återse Mellbystrand där vi var för >18år sedan (sista året i tält, innan första barnet och husvagnens intåg) och naturligvis ut till Höganäs.

I övrigt är allt oplanerat (som det ska) :D

Hej Janne, har LMC y702.a 2009. Fråga: kul bild det där med hu nden, har kopierat den , men min är stillbild, hur gör du för att få den "rörlig" i datorn
Rotary 0705-106345
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: LMC

OK! Det är den med toa och bad bakom långbäddarna! Den är kanonfin! :)
Samma lågbyggda ALKO-chassi som vår 6600, dvs man har inget trappsteg.


hej,hej. har en MC 702. 2009, tror att instruktionsboken för bl.a. manöverpanelen ser likadan ut, behöver den, har skrivit till LMC i tyskland för instr.bok, men inget svar:Fråga. kan du kopiera just cdenna/dessa sidor som behandlar just panelen över dörrwen. OM der likadan ut som min, den behandar bl.a. vattenmängd, amper, laddning o.s.v.
med tacksamhet
medlem Rotary, tel. 036-150345 Sune Ö
 
F

F.d. 12430

Guest
Sv: LMC

Vi har också en LMC en 6800 ifrån 1995. Vi valde det pga inredningen vinkelkök så vi kan mötas och steka bacon till barna utan att knö, soffa mot änden på köksbort och att vi inte behöver använda framstolarna till matbordet. mao en mkt trevlig inredning för oss, Det har också gjort att vi har svårt att hitta en nyare husbil med samma öppna inredningskänsla.
 
F

F.d. 53621

Guest
Sv: LMC

en LMC träff vore intressant Har en T712 är före detta götenebor, ser att det är en gammal tråd, eftersom ni är medlemmar 2016 så är ni ju med.
hälsningar
CeJlo (cecilia & lars-olof)
 
Toppen