• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Vi är lite nyfikna på hur många som har LMC här i klubben!
Vi har beställt en 708 som kommer till midsommar!
Barbro o Ingemar
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: LMC

Grattis till den nya bilen
Vi har en LMC 582, trivs alldeles utmärkt med den, 2 minus saker, ingen bruksanvisning på svenska på bodelen och utrymmet för mina ben på toan, får köra med ett halvt akrobattrick, jag skall när tid medges flytta toadörren 40cm och ha dörren innåtgående i toan så att det går at sitta o filofisera en stund utan att få kramp, har man något kortare ben inga problem. snygg inredning o bra planlösning tycker vi
:)
 
Senast redigerad av en moderator:

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Jag bytte bort min Ford förra veckan mot en LMC Lord Liberty 6400
Hälsningar Ulf 1977
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Vi hoppas att det går bra med toan! Men det är ju så mycke annat som verkar bra! Vi har inte haft husbil förut så vi får bo in oss!
Vi kanske ses!
Mvh Barene o Ingemar
 

Lennart

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Vi har en LMC Liberty 582 och är helnöjda med den bortsett från redan nämnda problem med trångt på toa. Visst finns en massa andra smådetaljer som säkert finns på de flesta bilar andra märken ocksåsom är mindre bra.

Lycka till med nya bilen!
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Hej!
Vi har en LMC Liberty finish 540 M, 2,8 JTD, årsmodell 2004. Vi är mycket nöjda med vår husbil, framförallt med den luftiga planlösningen trots att den är under 6 m. Enda minuset är som tidigare nämnts toaletten, den är trång och inredningen på dusch och toalett är dessutom plastig och klen. Men fördelarna överväger absolut och vi har inte hittat någon husbil som vi hellre vill ha och som är under 6 m. Vi har förstått att det funnits interna problem på fabriken i Tyskland, men ser nu fram mot de nya modellerna som kommer, kanske till Elmia?
Fordonet är dessutom utrustad med vattenburen värme, vilket vi tycker fungerar mycket bra.
Husbilslivet är härligt, vi har precis kommit hem från en tre veckors resa till Italien bl a. Det är tredje resan vi gör med husbil utanför Norden och vi trivs så gott både med bilen och boendet.

Christina och Benny
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Kul att Ni tycker om den!
Vi är ju nybörjare och långbäddar är viktigt för oss eftersom vi inte blir yngre och vigare! Nu hade vi klarat av att klättra o krypa över varandra men vem vet när man är 60 +++ så kanske det inte fungerar lika bra!
Barbro o Ingemar
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Vi har också tänkt i de banorna. Nu går det bra att klättra men när och om vi byter blir det nog långbäddar även om det innebär ett längre fordon. Det är så praktiskt att kunna stå på en vanlig parkering och det är ju billigare på färjor, broar och tunnlar med en bil under 6 m.
Vi glömde säga GRATTIS till ert val - hoppas att ni skall trivas med bilen!

Christina och Benny
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Även här åker vi LMC...
Har en -06'a LMC 671 G som passar oss som tonårsfamilj bara fint med två rymliga sovplatser, hyffsad matplats och stort garage för alla cyklar och annat jox.
Än så har vi "gamlingar" i familjen inga problem att kravla oss upp på dom båda sängarna (även bakre sängen är hög eftersom garaget är under), men nästa gång man byter är troligen ungarna inte med och reser längre, så då blir det nog ett annat stuk på bilen.

Toan hos oss är då rymlig så även med mina 1.87 går det bra att filosifera en stund och ändå kunna viffta med tårna. :D
 
Senast ändrad:
M

Majja

Guest
Sv: LMC

Hej alla märkesvänner!
Har en 2007 Ford 708G. Bilen är drygt sju meter och vi vill inte undvara en endaste centimeter. Stort garage där man får plats med en 125cc, enkelsängar som man gärna hoppar i men ej ur, Bra vrid i motorn, förbrukning ca en liter/milen. Enda minus är kanske toan men men man kan inte få allt.
En perfekt modell för två.
Vi ses kanske i sommar

Majja:spinny:
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Hej märkesvänner!!
Bra namn Majja tack för det!!

Hoppas att vi blir lika nöjda som ER andra som har LMC!
Vi är ju st 60+ och barn o barnbarn kan inte få plats men det är ju så ibland!
Hoppas vi ses i sommar någon gång!

Barene o Ingemar:mcride:

Nu åker vi MC i väntan på husbilen
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52920

Guest
Sv: LMC

Har också en LMC 582-06a "Helnöjd"


imgp6436.jpg
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Ser att Ni har ett skydd utan på bilen var hittar man sånt?

Om det är skyddet för framrutan (mot sol eller kyla) så finns det flera olika. Allt från husvagnssvennsons till Kama Fritids variant.
Tror också jag läst att det finns någon som syr här i klubben eller har jag misuppfattat det ?
 

gugge-44

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1986
Medlemskap
2021
Sv: LMC

Hej.
Vi har precis köpt en LMC Liberty 635 årsmodell 2001 för att pröva på husbilslivet efter 40 års seglande. Det lovar gott. Vår boxerkille på två år Egron har funnit sig tillrätta.
Enda nackdelen hittills är att ljudnivån i bildelen är ganska hög.
Hälsningar gugge.:wub:
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: LMC

Hej alla med LMC som har svarat o tipsat!
Men kanske kommer det fler som har LMC!
Hoppas att vi alla kan ses någon gång under sommaren eller hösten när vi lärt oss lite om husbilslivet!
Alla verkar ju väldigt nöjda!
Mvh
Barbro o Ingemar
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: LMC

Ja en liten "underklubb" i HBK klubben då.... team LMC... :D

Nackdelen för oss norrlänningar är ju att vi har det så långt till alla träffar som hamnar där neröver, men vår rutt under sommaren blir nog med dragning åt västkusten så vem vet vilka HBK'are man stöter på.

Jag kommer närmast från 7 års båtåkande, så där är man van vid lite buller medan man kör, men annars har jag inte hört någon (?) husbilsåkare som säger han har en tyst husbil under färd (däremot motsatsen...)
 
Toppen