jojje
HBK Medlem
När batteriet är fulladdat 100% 13,3 V ,betyder det att man kan använda 100 % ?
För spänningen är väl densamma hela vägen ner ?
Jojje
För spänningen är väl densamma hela vägen ner ?
Jojje
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ifall du menar just i Sunwind's LFP,Jag är lite nyfiken på var du hittar Lifepo4 cylindriskt.
Ifall du menar just i Sunwind's LFP,
på sidan 3 i stycket om HEAT i bifogad pdf.
Upplever att det är s.k. "power cells" i Sunwind eftersom batteriet kan leverera upp till 3C och 1,6C kontinuerligt,
vilket kan vara bra att ha i vissa installationer.
till skillnad mot oss som byggt själva som använder prismatiska "deep cycle" celler, dessa brukar man inte vilja belasta över 1C kont.
O.TWinston anger 3C under 15 minuter.
O.T
Winston är mer "high end cells" men smakar det så kostar det
Jag kan inte komma upp i 0,5C ens med mina värsta förbrukare.
Min djupaste urladdning på mitt Winston 400Ah är 458Ah, allt enligt Victron Smart Shunt, men varit över 400Ah flera gånger, man kan undra hur många cykler det tar för mej att komma ner till ett batteri på 400Ah
Jag har 3st till LFP i mer kinesisk standard, de är bra de också, men kan aldrig jämföras med Winston.
På mina litiumbatterier så är % lika med vad du har kvar att förbruka.
Köpte 2 x 200 amp LIONTRON och i verkligheten så är dom på 2x211 amp…
Och det är dom amp som jag har att förbruka …
Visa bilaga 221489
Tycker dessa batterier är helt fantastiska … klarar mig helt på solenergi..
Har haft dom i ett år… och använt endast 17 cykler…(av ca 4000) och aldrig vartit utan ström..
Kör inverter på 2500w…kaffebryggaren….airfryer…och laddning av cyklar och datorer…
Visa bilaga 221491
Det går en VW Golf i Kalifornien ombyggd till elbil med Winston celler sist jag kollade hade de cyklat 8000 ggr, med bibehållen effekt.Jag har inte hunnit testa mina så mycket, men jag har ju aldrig sett något negativt om dom, det anses ju vara det mest robusta som finns ungefär.
Såg någonstans att dom används i ubåtar bland annat.![]()
Lite nyfiken : hur stor inverter och fabrikat har du ? Hur många solcellswatt har du ? har själv Liontron 150 ( verkligheten 168 amp )På mina litiumbatterier så är % lika med vad du har kvar att förbruka.
Köpte 2 x 200 amp LIONTRON och i verkligheten så är dom på 2x211 amp…
Och det är dom amp som jag har att förbruka …
Visa bilaga 221489
Tycker dessa batterier är helt fantastiska … klarar mig helt på solenergi..
Har haft dom i ett år… och använt endast 17 cykler…(av ca 4000) och aldrig vartit utan ström..
Kör inverter på 2500w…kaffebryggaren….airfryer…och laddning av cyklar och datorer…
Visa bilaga 221491
Hej,Lite nyfiken : hur stor inverter och fabrikat har du ? Hur många solcellswatt har du ? har själv Liontron 150 ( verkligheten 168 amp )