• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

LiFePO4 LFP batterier av låg kvalitet

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2026
Många går i tankar att skaffa Lithiumbatteri till sin husbil, vi är även en hel del som dammsuger nätet för att finna "Kinafynd".

Jag tänker att vi kan samla de mindre bra batteribyggen som översvämmar nätet nu, så vi slipper köpa "grisen i säcken".
Fyll gärna på med tips på mindre bra/dåliga batterier, eller produkter runt LiFePO4 kemin.

Här kommer en första varning på ett batteri med dålig byggkvalitet, och som bl.a. saknar överbelastningsskydd.

Ja hoppas nu inte att mina SOK batterier fallerar denna maskin, köpte just dessa pga Will tester

De SOK med skruvat lock har en stor fördel, "enkelt" att åtgärda ev fel, eller uppgradera.

Ja SOK har inget problem med att visa hur det är producerat, i USA säljer de tom en variant som är helt genomskinlig så du kan se alla ingående delar. När jag frågade SOK hur det funkar om batteriet skulle bli trasigt under garantin så nämnde de just enkelheten att byta komponent, en cell eller BMS och så byts bara den delen. SOK har även en “blygsam” rekommenderad laddström, i mitt fall 80A (jag har två 206Ah, 40A vardera) vilket håller BMS lagom varm). När jag köpte 2x 206Ah kostade det mig 11 tusen, hoppas de håller ett tag

Tillbaka
Toppen