• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF. Läs detta!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Ja ja, jag vet. Nu lägger jag ner det här. Jag börjar bli lite trött på det själv. Men tråden är öppen för hugade "spekulanter".

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag lovade visserligen att sluta tjata i detta ämne men den här gubbens tankar om kost och hälsa kan jag inte undanhålla er. OCH - seglare kan man alltid lita på! :D

se.jpg

Håll till godo: Min förstasida - www.svaradoktorn.se

Jappe

Psst. Livsmedelsverket i blåsväder: https://newsvoice.se/2015/10/11/doc...sitt-uppdrag-att-ge-rad-kring-kost-och-halsa/

Om autoimmun sjukdom: http://karlhulten.se/paleo-vid-autoimmun-sjukdom-at-dig-fri-fran-inflammation/

LCHF/Paleo: LCHF eller Paleo <br> - What´s the difference...? - Jonas Bergqvist
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

CODEX ALIMENTARIUS

Det pågår en maktkamp om vad vi ska vara tillåtna att äta och inte äta; detta gäller inte bara kosttillskott utan har att göra med allt som vi stoppar i munnen. Om Codex Alimentarius implementeras fullt ut så är vi helt i händerna på Big Pharma och Big Food. Detta kan innebära att vi blir påtvingade dessas skadliga livsmedel.

Vår rätt att äta kosttillskott håller på att försvinna. Alternativmedicinare blir tvungna att lägga ned pga. hårda villkor från EU och svenska regeringen. Doserna på vitaminer och mineraler försvagas för att passa ”internationella standarder”. Dessa ”internationella standarder” baseras på fejkad vetenskap, doserna är helt enkelt för låga. Naturligt läkande örter förbjuds tack vare THMPD.

Codex Alimentarius är egentligen ett slags beställningsjobb för multinationella företag som vill sätta agendan världen över och detta gäller inte minst läkemedelsindustrin. Målet är givetvis att Big Food och Big Pharma ska bestämma vad vi får äta och inte får äta. All konkurrens såsom alternativ medicin, kosttillskott kommer att förbjudas. Detta på grund av att dessa alternativa metoder saknar ”vetenskaplig evidens”. Man använder alltså politisk korrekthet för att uppnå sina mål.

Detta bör studeras närmare: CODEX ALIMENTARIUS – DÖDSSTÖTEN FÖR VITAMINER OCH MINERALER - JMM
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Värst av allt är väl ändå Monsantoskandalen i Anniston Alabama där företaget grävde ner rester från PCB-tillverkningen mitt i ett område, där det bodde en relativt fattig befolkning, bland villorna och under decennier låg giftet där och läckte ut medan män och kvinnor dog i svåra cancerogena sjukdomar. PCB användes till mjukgörare och som flamskyddsmedel inom industrin tills dess att man upptäckte hur farligt det var för människor och djur. År 2001 åkte Monsanto på ett skadeståndsbelopp till den svarta befolkningen i Anniston på 700 miljoner kronor. Människorna har alldeles för höga halter PCB i sina kroppar. Skadeståndet ska gå till att rena förorenad jord och till ett sjukhus för offrena. Liven går inte att rädda. Money talks.

Nu funderar EU på om man ska godkänna Glyfosat ytterligare några år. Snart är alla insekter borta i Tyskland. Bara 20% av humlorna och bina kvar. Glyfosat dödar och skadar mängder med djur och insekter. Och EU funderar...

Redan år 2008 var Monsanto ett ökänt företag! Hela artikeln: Monsanto har ett mörkt förflutet och skapar en dyster framtidsbild - Barometern
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Det medicinindustriella komplexet.

En ohelig allians mellan staten, myndigheterna, läkemedelsindustrin, sjukvården, apoteken och livsmedelsindustrin!

När jag för snart nio år sedan beslöt mig för att förändra min kost till ketogen LCHF-kost och att kasta mina kemiska tabletter så förändrades mitt liv från svart till vitt på mindre tid än några månader. Jag blev av med diabetes typ 2, kärlkramp, prostatainflammation, reumatisk värk och kronisk bronkit. Därtill fick jag tillbaka synen så jag slapp glasögon och en rad andra hälsovinster.

Läs hela skriften: https://fethalsa.wordpress.com/2017/11/10/metoo-galler-aven-metabola-sjukdomar/

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53267

Guest
Sv: LCHF. Läs detta!

Vad finns det för garantier att Kosttillskott verkligen innehåller det som
står på förpackningen.
Detta är ju en miljardindustri också eller hur?
För att inte tala om den s.k. Supermaten som är rent bedrägeri.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Vad finns det för garantier att Kosttillskott verkligen innehåller det som
står på förpackningen.
Detta är ju en miljardindustri också eller hur?
För att inte tala om den s.k. Supermaten som är rent bedrägeri.

Inga garantier alls, vad jag vet.

Jape
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Vart tog Ebolan i Afrika vägen?

Läs detta av Dr. Annika Dahlqvist: Om kolloidalt silver

Kolossalt intressant!

Utdrag ur texten; Men innan användningen av silvret kunde börja, utsattes Nigerias Hälsominister Onyebuchi Chukwu för hot och påtryckningar från USA och dess myndighet FDA – varför behandlingen med kolloidalt silver fördröjdes och många människor hann dö i ebola, innan denna effektiva behandling kunde sättas in.

Jappe
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: LCHF. Läs detta!

Det kan finnas en nisch för GMO produkt(er) även om det känns oetiskt och onödigt plågsamt. Idag används hemska bekämpningsmedel och gifter som man kanske borde ifrågasätta när det gäller levande varelser, ämnet är svårt och ganska känsloladdat...

Men, om man nu ska välja mellan två onda saker då det gäller "vi eller dom", då kan man läsa följande artikel och kanske tillämpa GMO-matning på sin egen rastgård? Varför inte bjuda på några överblivna USA-popcorn vars datum har gått ut?

En bild från det Thailändska köket:
7648l.jpg
Källa: Internet
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Aspartame now being marketed as natural sweetener, name changed to 'AminoSweet'

Läs här:
https://www.naturalnews.com/056108_aspartame_aminosweet_chemical_sweeteners.html

Derived from genetically-modified (GM) amino acids, aspartame is the world's most popular artificial sweetener, present in everything from chewing gum and soda pop to children's cereals and even toothpastes, despite the fact that its track record of safety leaves much to be desired.

Numerous peer-reviewed studies published in the 1980s revealed that aspartame has a damaging effect on the brain. Researchers from the Massachusetts Institute of Technology (MIT) discovered that aspartame "can generate major neurochemical changes" in the brain. Since it's an "excitotoxin," aspartame is known to damage the brain, as well as the central nervous systems of people who consume it, especially children.

CocaCola light och CocaCoca zero innehåller aspartam.

While sugar has its own health drawbacks, it's nowhere near the level of aspartame's threat. The list of aspartame's health effects is lengthy, including serious damaging effects like brain lesions, lymphoma, leukemia, and other forms of cancer, not to mention fetal deformities and even weight gain – that's right, consuming aspartame instead of sugar can still make you fat. Just remember this: buyer beware.

Monsanto igen!

Since acquiring ownership of the aspartame business from Monsanto in 2000, Japanese drug company Ajinomoto has been working hard to rebrand and recreate aspartame in order to boost its acceptance by the public. One of these is renaming it to sound more "natural," even though it's still the same old chemical that's also sold under names like "NutraSweet" and "Equal."
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Läkaren och genforskaren Tim Spector har skrivit en bok, "Matmyten" som har många vettiga synpunkter när det gäller matens betydelse för hälsan.

Här några utdrag ur boken:

Vi har både goda och onda mikrober i våra tarmsystem.
Vi bör värna de goda, så att de klarar att hålla de onda i schack.

Goda mikrober gynnas av grönsaker, frukt, fiberrik mat.

Onda mikrober gynnas av snabbmat, mat med hög socker- eller salthalt.
Onda mikrober skapar ett inflammatoriskt tillstånd i våra kroppar, som i sin tur leder till sjukdomar.

Goda mikrober tar fajten mot de onda och stärker vårt immunsystem.
Det är bra att försöka ha en så stor mångfald av goda mikrober som möjligt.
För att skaffa fler mikrober till sina tarmar bör man äta till exempel naturell yoghurt, franska opastöriserade ostar och mjölksyrade grönsaker.
Antibiotika slår ut mikrober – även de goda. Använd antibiotika så lite som möjligt.

Munvatten dödar också mikrober.

Att äta som människor i södra Europa, vid medelhavskusten, är gynnsamt.

Var inte rädd för vegetabiliskt fett – olivolja är bra för oss.

Undvik för allt i världen transfett (som finns i till exempel industriellt bakade kakor och kex).

Kaffe, mörk choklad och ett litet glas vin är bra.

Hela bokrecensionen: Endast Eböcker ...: Matmyten
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Svar från Unilever ang. Becel.

Tack för att du har kontaktat oss.

I majoriteten av våra margariner (bl.a Becel) och matfetter används svensk raps som är rik på nyttiga omättade fetter. För att margarinet ska få en lagom fast konsistens, hållas vegetabiliskt och behålla en bra fettsammansättning används palmolja som utvinns ut oljepalmens frukt. Utan palmoljan blir det inte bredbart/fast. Palmoljan som Unilever köper in är 100% certifierad och hållbart producerad.

I de fall palmolja ingår i våra produkter så står det uttryckligen i produktens innehållsförteckning.


Något kryptiskt svar! Det dröjde länge innan Unilever svarade så dom har nog funderat länge. Jag tror inte ett ögonblick på att det skulle krävas palmolja för att göra produkten bredbar. Svensk raps kan låta fint men den är till största delen besprutad med glyfosat. Jag vågar inte stoppa denna produkt i munnen.

bespr. miniatyr.jpg

https://www.naturskyddsforeningen.s...WLAMtJmITZrRREWVSFhO_yqiNDN9iAmRoCJsYQAvD_BwE
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Från Svt om eventuellt glyfosatförbud:

– Ingen tror att det kan hända, det är för absurt, säger spannmålsbonden Björn Wallin.
Björn Wallin odlar bland annat vete, råg och havre på sina åkrar utanför Vattholma i Uppland. Han använder glyfosat på våren och nu på hösten för att få bort ogräset vitrot, ett annat namn för kvickrot, från markerna. Hans arbete skulle påverkas mycket om glyfosat förbjöds.

– Det skulle bara bli dyrare för mig. Jag skulle vara tvungen att börja plöja.

Ja, ni läste rätt. Stackars Björn Wallin skulle bli tvungen att börja plöja. För egen del har jag slutat äta alla spannmålsprodukter men de som inte har gjort det ska alltså även i fortsättningen förgiftas med glyfosat som finns där liksom i grundvattnet numera. Humlor och bin försvinner, snart borta om glyfosatbesprutningen fortsätter. Medan allt detta händer så oroar sig Björn Wallin för att han ska behöva plöja!

bespr. miniatyr.jpg

Jappe
 
Toppen