Globetrotter
HBK Medlem
Guilty as charged - jag ligger före.

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nä det förstås, jag kör bara 5000 mil o året
Haha! Ja o eftersom jag följer trafikrytmen åtminstone i tjänsten inte med husbilen för det behövs inte så i inlägg 135 så är jag nog uppe på 10000 mil, faktiskt imponerad av att du kunde lägga ihop alla siffrorDet går åt rätt håll .... I inlägg 21 så är din körsträcka om året 5000 mil nu har den ökat till 7500 mil i inlägg 50. Kör på! Det ger träning åt hjärnan och håller demensen borta.
Ps helt fel Roland...nuvarande siffra torde snarare va över än under 100 procent.
Ps 2 för de som upplever tempot i denna tråd som för högt ( liksom i trafiken ) rekommenderar jag att i stället välja en tråd som handlar om lithium batterier eller krånglande kylskåp. Det finns väldigt många att välja på.
Jag kan upplysa forumet om att Toyota är en renlevnadsman som varken röker eller dricker och som kör många mil om året utan böter, själv har jag alrig fått böter för att ha kört för fort körkort sedan 1966 liksom min far som körde bil tills han var 95 utan böter.Fan Toyota! Har du rökt på nu igen?
Ja du har rätt i att husvagnsbilisterna som har dragbil med stark motor oftast kör för fort. Har sett att de ofta har noll koll på att husvagnen far fram och tillbaka särskilt i blåsten. Har också sett husvagnar som kört av vägen, finns inget att ta vara på bara en hög med bråte. Har man kört en äldre PB 1 så förstår man varför man kör i lägre hastighet än förbudskyltarna visar.På hemväg efter drygt 300 mil i Norrland.
De flesta gångerna det varit köer FRAMFÖR en husvagn eller husbil har det varit p g a en PB1, som legat och krypkört ca 20 km under skyltad hastighet.
Öh, läst men inte förstått mitt inlägg eller svarat på fel?Ja du har rätt i att husvagnsbilisterna som har dragbil med stark motor oftast kör för fort. Har sett att de ofta har noll koll på att husvagnen far fram och tillbaka särskilt i blåsten. Har också sett husvagnar som kört av vägen, finns inget att ta vara på bara en hög med bråte. Har man kört en äldre PB 1 så förstår man varför man kör i lägre hastighet än förbudskyltarna visar.
Här är det ”godag yxskaft” på vad man än skriver har jag lärt mig,kan ha med medelåldern att göra men vet ejÖh, läst men inte förstått mitt inlägg eller svarat på fel?
Har du gått med här bara för att vara oförskämd? Vad det gäller medelåldern, du kommer också att vara där fortare än du tror!Här är det ”godag yxskaft” på vad man än skriver har jag lärt mig,kan ha med medelåldern att göra men vet ej
Jag ingår i medelåldernHar du gått med här bara för att vara oförskämd? Vad det gäller medelåldern, du kommer också att vara där fortare än du tror!
Fast vad gäller egentligen just nu?Haha! Ja o eftersom jag följer trafikrytmen åtminstone i tjänsten inte med husbilen för det behövs inte så i inlägg 135 så är jag nog uppe på 10000 mil, faktiskt imponerad av att du kunde lägga ihop alla siffror![]()
Eftersom du frågar så snällt så är svaret ca 7500 sammanlagt i tjänsten ca 5000, men kan höja lite om du villFast vad gäller egentligen just nu?
Är det 5000 mil om året eller 7500 mil om året?
Så kan man se det.Givetvis är det så att det är föraren som avgör hur fort han klarar av att köra, men den som avviker från trafikrytmen skapar risker när det provocerar andra till onödiga omkörningar