Fast det är väl inte dåligt att va tvåa i världen.... Du har silverplatsen. Grattis!
Finns också uttrycket, mottrafikanter.
Jag tänkte både berömma dig och hålla med dig. Det är bra att du kör ganska mycket varje år... det har jag också alltid gjort. Jag tror att det har mycket stor inverkan på hur man klarar av att köra bil, och detta gäller också i den så kallade gyllene demensåldern. Enligt mig så finns det ett problem med att äldre, dementa eller ej, kör för lite och tappar förmåga . Man har god erfarenhet genom att under livet ha kört mycket, men detta måste hela tiden hållas igång. Det funkar inte så bra att förlita sig på gammal erfarenhet.
Så ja, 7500 mil om året ger en mycket bra rutin...sen måste den hållas vid liv, i ditt fall förhoppningsvis i ytterligare 30-35 år. Och det är fullt möjligt...men inte genom att kanske gå ner till 500 1000 körda mil per år. Då tappar man efterhand i förmåga.
Jag tycker också att du har mycket rätt i dina iakttagelser. Jag tycker att dessa vägar med mitträcke medför en hel del både irritation och risktagande. Men jag har inte sett att det skulle va just husbilar som är orsaken. Problemet är att detta med två filer som sedan blir en fil och sedan två ... ger ett ryckighet... Vid två filer uppstår en tävling i att ..nu måste jag köra om... tänker en hel del... och vet att man har en begränsad sträcka på sig...o sen blir det enfiligt igen...och om 400 meter riktigt farligt ...trafiken stoppar ofta upp för alla ska in i en fil... det kan också bli farliga situationer... så ja, på dessa vägar håller jag helt med dig... förutom om att just husbilar är boven... nej det är hur vägen är konstruerad..en god tanke men som får konsekvenser. Vi är helt överens..Du har gjort samma iakttagelse som jag har gjort. Så ja som du själv skriver, en tråd som faktiskt berör ett mycket viktigt ämne, om du ändrar lite i din rubrik och stryker ordet husbilar.. så är vi överens..(.förhoppningsvis ).
Grattis till silvret.