Sv: Läsplatta
Jag har haft Kindle i några år (6" tangentbord). Fördelen är att jag kan köpa böcker överallt, slipper släpa pappersböcker med mig. Batteriet räcker en månad vid normalt bruk, ca 1 vecka när jag är på semester (ca 1 bok/dag). Utbudet på böcker är helt enormt, de flesta av böckerna översätts aldrig till svenska. Brukar testa "book of the day" för £0.99 med bra recensioner, oftast är de mycket bra. Senast "
Safe house" av Chris Ewan.
Då den är precis som en vanlig bok att läsa behövs bara extra ljus på vintern när frugan ska upp tidigt och vill ha mörkt, sätter på en liten LED lampa då. Köper nog nya Kindle Paperwhite senare i år.
Böcker av svenska författare lånar jag på bilblioteket och konverterar till .mobi.
Har tankat ner Kindles app till surfplattan (Android), snygg presentation av böckerna men den blanka skärmen och att den inte fungerar i solljus gör att den blir en nödlösning. Bra i alla fall att ha en backup. Böckerna man läser synkas mot Amazon så man startar alltid där man slutade oavsett vad man läst på.
Sony har samma skärm som Kindle, nackdelen är den inte är direktkopplad mot Amazon (vet ej om det går att köra Kindle app på den).
Peter