• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

konkurs vinterförvarare husbil /båt etc.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.568
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Man kan väl även säga så här. Om man köper en bil varför lämnar man den kvar på firman, även om det är lite svårt med vinterförvaring, för problemet återkommer ju i alla fall nästa vinter så det är väl lika bra att lösa på direkten.
Om man köper något annat som man inte behöver på direkten, stort som litet så tar man väl hem det just med lite rädsla för att något oväntat skall hända det närmaste halvåret. Eller är jag helt udda med sådana dunkla tankar.
De få gånger jag har handlat bilar på firmor så dyker ju frågan upp......... Jaha hur skall vi göra med betalningen nu då?....
Jag svarar alltid.... Jag betalar när jag hämtar bilen.... Efter lite skruvande så kommer det fram att de gärna vill ha en del eller helst allt i förväg.... Då har jag sagt, två gånger har jag för mig.... Ok. då ringer jag dagen innan hämtning och kollar om bilen fortfarande finns kvar så kommer jag med betalning som bestämt, bara ni slutar att annonsera ut den under tiden.
Jag tror att det är fyra gånger jag har handlat bil och inte kunnat ta med den på en gång men tagit till mitt betalningssätt utan att missat någon affär, även de två gånger när de inte alls gillade idén.

M.v.h. JANKRO.

Gott nytt år, också.
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
Att lämna en bil till förvaring är inga problem.
En ny bil skall tas i besittning innan den lämnas för förvaring.
Betala inte förskott utan att få bankgaranti på förskottet.
Lämna inte in en inbytesbil för försäljning i väntan på den nya.
Kommer ihåg en stor konkurs med båtar på Gotland för många år sedan.
Jag tror det var Albin. Där blev många kunder av med både nya och inte
levererade båtar och gamla inbytta.
 
Toppen