Relax
HBK Medlem
Undrar vad som händer för oss "kunder till Bilprovningen" när den nu "konkurrensutsätts" (= säljs ut)? Normalt brukar man förvänta sig att en ökad konkurrens leder till lägre priser/kostnader för köparna av aktuella tjänster?!
F-n trot, när man läser bifogad artikel nedan från gårdagens Göteborgs Posten (klicka på bilden nedan så blir den läsbar)!
Om kostnadsskillnaderna som GP redovisar är/blir verklighet för "de vanliga personbilarna" hur blir det då med övriga fordon? T.ex husbilar som dessutom om de har totalvikt >3,5 ton ska besiktigas varje år?
Om vi håller oss till vanliga p-bilar så är/blir kostnadskillnaden mellan de utpekade besiktningsföretagen 320:- till 600:-, dvs +280:- eller +88%!
Hur blir det då för husbilar, ja vem vet det i nuet?
Behöver man kanske beställa besiktning ett år i förväg för att få tid hos en "billig stn" för att spara pengar, om det nu finns något val på orten?
En följdfråga till detta kan vara, vem vinner och vem förlorar på detta och varför?
F-n trot, när man läser bifogad artikel nedan från gårdagens Göteborgs Posten (klicka på bilden nedan så blir den läsbar)!
Om kostnadsskillnaderna som GP redovisar är/blir verklighet för "de vanliga personbilarna" hur blir det då med övriga fordon? T.ex husbilar som dessutom om de har totalvikt >3,5 ton ska besiktigas varje år?
Om vi håller oss till vanliga p-bilar så är/blir kostnadskillnaden mellan de utpekade besiktningsföretagen 320:- till 600:-, dvs +280:- eller +88%!
Hur blir det då för husbilar, ja vem vet det i nuet?
Behöver man kanske beställa besiktning ett år i förväg för att få tid hos en "billig stn" för att spara pengar, om det nu finns något val på orten?
En följdfråga till detta kan vara, vem vinner och vem förlorar på detta och varför?