• Missa inte vårt lotteri som pågår under september månad.
    Det du behöver göra för att delta i lotteriet är att bidra med uppdateringar för en Husbilsplats.
    Läs mer här

Kommer den första riktiga eldrivna husbilen från Stellantis?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Inlägg
7.951
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2041
Vi köpte en Easee laddbox, vill minnas den låg på 7 900, eftersom vi samtidigt tecknade abonnemang så var det en tusing i rabatt och sedan ytterligare 500 igen värdecheck. Den laddar med 22 kW och har allt som behövs för att funka som smartladdare. Inte inbyggd lastbalansering, då är det 2 000 kr till, men eftersom det är en smartladdare laddar vi enbart nattetid, boxen bestämmer när den ska ladda för lägsta elpris, och då har vi inte några andra stora förbrukare igång så vi behöver ingen.
Att kunna få 35A huvudsäkring för att ladda 22kW är väl inte många förunnat. Dessutom är det ju en rejäl skillnad på fast avgift om man klarar sig på 16A annars.
 

matsfaxer

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
19592
Medlemskap
2021
Att kunna få 35A huvudsäkring för att ladda 22kW är väl inte många förunnat. Dessutom är det ju en rejäl skillnad på fast avgift om man klarar sig på 16A annars.
Om man har solpaneler på taket hemma så kan det gå att ladda med upp till 22 kW även med 16A huvudsäkring. Föutsatt att solen skiner och helst skall laddaren ha lastbalansering.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
664
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2023
Finns egentligen inget större behov av att kunna ladda mer än 11 kW på sin hemma laddare, dom flesta bilar klarar ej mer än 11 kW med sin ombordladdare och du laddar lätt upp ett tomt batteri över natten med 11kW. Mer bråttom har man sällan.
 

Tommy Dynér

HBK Redaktör
Inlägg
8.800
Kommun
Vannsätter - Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2021
Det är bara att gratulera dig Stefan. Har kollat vidare och det bästa rådet nu är behåll aktierna.

Orsaken till kursuppgången är att Stellantis redovisar i sin första halvårsrapport en nettovinst på 5,8 miljarder euro!
Resultaten är bättre än väntat och gör att Stellantis nu höjer sina vinstprognoser för resten av året.
Stellantis har enligt uppgift satsat på att bygga lyxigare och dyrare modeller med högre vinstmarginal.

De kommande två åren vill de lansera elva nya elbilar och tio laddhybridmodeller, någon av dessa borde rimligtvis passa som en modern husbil som går på el.

Tommy
 
Toppen