• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kom och gör inbrott

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: Kom och gör inbrott

Hej!
Jag håller med, men det är väl så med många som lever i en liten stad eller ute på landet som inte har buset inpå sig. Men men nu har vi ju fått mer poliser som rör sig här i stan och mindre ute i glesbygden och då kanske buset flyttar ut till glesbygden.
Jag ställer frågan jag med varför skall den vara med mitt namn o adress?
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Kom och gör inbrott

...på vilket sätt och i vilken situation skulle det underlätta för en inbrottstjuv att få reda på ett hemligt telefonnummer? Skyddad identitet och "hemliga" telefonnummer är i första hand åtgärder för att skydda sig mot ett personligt hot. Alltså inget allmänt skydd mot inbrott som jag ser det!:confused:
Hej Jag oroar mig inte men kan tala om att jag har hemligt telefonnummer.
Sen fick jag veta att man kan hitta adresser på Hitta.se via mobilnr där pekas tom huset ut om man har otur.Jag gick in o tog bort både min o makens nr..Sen att låna ut huset till vänner o bekantar som i gengäld tömmer brevlåda o klipper gräset är ju en liten försäkring.Och så har man ju lejt bort trädgårdsjobbet medans man själv åker omkring o njuter *LOl*..Ha det gott i vinterkylan... Gun
 
Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.940
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Kom och gör inbrott

Hej Gun. Jag ifrågasatte inte varför man behöver ha skyddade uppgifter. Det är klart man ska ta till de skydd som behövs. Jag har själv tvingats till det i olika perioder pga mitt jobb. Däremot ska man inte övervärdera det skyddet. Särskilt inte mot inbrott där det är tämligen verklingslöst. Tycker ditt resonemang är bra. Vara lagom vaksam, improvisera när det går, och hjälpas åt. Men framförallt inte låta bli att leva!

Tycker sedan att de flesta av oss i den här tråden egentligen har ganska liknande uppfattningar kring det här med risken för bl a inbrott och annat elände i livet, hur vi väljer att skydda oss och hur vi låter det påverka oss i livet. Vi hanterar det på lite olika sätt och värderar risker lite olika. Som ex. om vi anser att adressuppgifter ska finnas här eller inte. Så en vädjan till alla..., fokusera inte för mycket på olikheterna. Vi vill alla väl! :)

Fast sakfrågan lever.., adresser eler inte?
 
Toppen