• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klirr i kassan.

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Klirr i kassan.

Sen vi slutade segla och började åka husbil blir det mera foppatofflor och mindre seglarskor.... (Foppatofflor sägs kvalificera för att räknas in i gruppen "White Trash")...... Kan det va så illa man dömer hunden efter håren (vi är f.ö. pudelägare oxå så vi borde vara härdade)....:twitcy::twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Klirr i kassan.

Har nu stått i Lysekil i 2 dagar, ca :30 bilar måndag ca 25 bilar tisdag.
Var på restaurangen på Grand hotell, pratade med servicetriserna om dom märker att det är husbilar i Lysekil, nej nej dom kan fika men i övrigt märker vi inte av dom, har väl allt med sej när dom kommer hit.
Gick ner till Harrys bar på hotell Lysekil ställde samma fråga, märker ni att det står ca 25 husbilar i hamnen, nej tror att det är en myt att husbilarna tillför något vi har inte märkt av det, turistsäsongen tog slut ca 10 augusti och nu är det stendött oavsett om det är husbilar här eller inte.
Vad tror ni är, är det så att det är en myt att vi spenderar bara vi får parkera centrumnära.
Ser jag till mej själv så är det så att jag tankar upp bilen hemmavid fyller upp kylen kollar att det finns öl och vin så vi klarar oss, sen att vi käkar ute nån gång, men ger det klirr i kassan där jar vistas?
Bosse

Jag skulle nog t om vilja gå så långt som att kalla det rent skitsnack.
Ser jag till mig själv spenderar jag sällan särskilt mycket. Det blir lite fiskekort här och där och bröd och mjölk, resten följer med hemifrån.
Man hör (läser) ganska ofta det argumentet att vi tillför så mycket och slänger massa pengar omkring oss i varje komun vi sakta ner i snart sagt.

Men, enl mig är detta skitsnack, har svårt att däremot komma på någon kategori människor som kräver och ska ha så mycket, och är villiga att ge så lite.
Att säga hur mycket pengar ett ställe går miste om ifall dom inte vill ha just mig går bra, men att betala två tior extra för en service, då tar det hus i helvete.
MvH Benny
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Klirr i kassan.

Man bör nog skilja på korta och långa resor här! Korta tripper som weekend-tripper ger kanske inte så mycket klirr i kassorna hos näringsidkarna i de orter som vi besöker, förutom hos vissa krögare. Vid längre resor däremot blir det mycket klirr i kassorna hos lokala näringsidkare, annars svälter vi ihjäl!

Att Harrys i Lysekil inte lockar så mycket husbilsfolk, förstår jag. Det finns en fisk- och skaldjursrestaurang nära ställplatsen i hamnen och den restaurangen har en helt annan attraktionskraft på husbilsfoket än vad Harrys har!

För övrigt anser jag att man inte bör bemöta andras inlägg här med epitetet "skitsnack"!

Jappe

solkungen.com
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Klirr i kassan.

Håller med dig Jappe det bör man absolut inte göra.

Trådskaparen undrade vad man trodde om ett påstående, och detta var vad jag tror om påståendet, inte om tråden, som framgår tydligt om man läser.
MvH
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Klirr i kassan.

Jag frekventerar sällan jordbävningsdrabbade områden numera men jag var i Skopje strax efter jordbävningen där 1963 och när jag tittade in på Harrys i Lysekil fick genast vibbar åt det hållet eftersom det fanns en halvt nerrasad tegelmur i lokalen!
Harrys är ju kända i Stenungsund också för att förstöra fina gamla krogar. "Sjökanten" är inte längre lika trivsam som den en gång var!

Jappe
Håller med Jappe, har slutat gå på Harrys i Stenungsund, det var bättre när det var Sjökanten
Lasse (från Stenungsund)
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Klirr i kassan.

På våra resor på några dagar så fixar vi käket hemma. lägger det i frysen och tar med oss,
till resan laddar upp med vad vi kommer att använda där vi bor.
Det vi köper är dagligvaror typ mjölk/bröd.
Håller med på att vi längre resor får vi handla under tiden vi är ute!
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.538
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Klirr i kassan.

Hej

Kan bara prata för min del, men de senaste gångerna vi varit i Lysekil så har det gått en del pengar.
- Ica affären, matvaror
- Bengt Fisk, räkor o havskräftor
- Harrys, lunch för fyra i påsk
- Parkeringsavgift
- Glass m m
- pizzabutiken
- klädaffärer
- skoaffärer
- m m
Tillsammans har det blivit mellan 1200 - 2000:- per helg. De två sista posterna är dock inte inräknade då informationen från inköparen är lite otydliga :D

I Påskas satt vi och pratade med Värmlänningarna som driver Harrys ganska länge och vi brukar berätta i affärer att vi står i hamnen med husbilen så att dom upplever att vi tillför ett mervärde.

Så vi är nog alla lite olika, man ska inte dra alla över samma kam. Våra vänner från Trollhättan som stod bredvid oss senast vi var i Lysekil handlade på ganska friskt också.

Jag tror inte att gick att se på vår klädsel hur vi kommit till Lysekil


Ha de gött och gå ut och handla något nu.. ;)
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Klirr i kassan.

Vi går nog mot strömmen. Äter mycket ute. Shoppar det vi vill ha. Jag har konserver och dyligt för att kunna klara oss 2-3 veckor men det ser vi mest som nödproviant.

Vi tycker att en bra plats ligger nära restauranger. Ibland åker vi dock ut i naturen och lever på det vi har. 50/50 är en skön mix.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.192
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Klirr i kassan.

Jag kan bara prata för mig själv.... returangernas problem är inte mitt problem..... Jag har en HB som jag och min hund bor i.... Jag har inte köpt HB för att gynna andra än mig själv & mina nära och kära....
Har varit ett par ggr i Norge.... där jag såg att många små hotell slagit igen.... kanske pga. HBs trenden.?.... men så är det i livet.... den enes bröd.... den andres död..... Och jag tycker det är väldigt bra att jag inte är tvungen att gå på en nära resturang eller betala ställplats avgifter.... när jag kan äta min egenlagad mat i HB.... och parkera fritt i en värld som vi alla borde ha lika rätt till.... Näää.... andras "ekonomiska problem".... är inte mina problem.... :yes:
Kör på fredag in i Turkiet för tredje gång.... här kan jag parkera fritt, så gott som överallt.... och äta precis vart och vad jag vill.... (utom fläskkött) :swoon:jo.! jag kan äta.... men problemet är att få tag i det.....:twitcy:

Muskatten & Wovi
 
Toppen