• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kattrappor

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kattrappor

Grattis till flytten från stan! Katterna och du kommer säkert att trivas!
Jag är uppvuxen på landet och flyttade till stan (villaområde) när jag var 20, bodde där i tio år, men trivdes aldrig. Bara gatlyktorna tyckte jag var väldigt irriterande när dom lyste in i huset på natten. Det ska va becksvart när man går utanför dörren, då ser man stjärnorna! :D
Sen är det rätt skönt att ha grannarna på lagom avstånd, inte för nära och inte för långt bort!
/annette
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Kattrappor

(Angående inlägg 40)

Kan hoppas på att det blåser frisk västlig vind !
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Kattrappor

Jobbig flytt, men nu är det klart! Ur askan i solen!

Från det rökiga Stenungsund

Visa bilaga 25149


till det soliga och vackra Orust

Visa bilaga 25150


Nu har solcellen på husbilen börjat ge bra med ström igen, tillräckligt för att hålla igång gaspanna + cirkulationspump. Behöver inte längre 230V! (Tack Stiga!)

Jappe
Det verkar ju vara ett bra byte, det är alltid trevligt med natur! Hur går det med katterna? Har de acklimatiserat sig? Kanske saknar de Stenungssund i allmänhet och hyresvärden i synnerhet???!!!

Lasse
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.858
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Kattrappor

Annette! Just den hyresvärden är det. Jag hinner inte skriva mer nu. Flyttbestyr! Ska bli skönt att komma härifrån! Tidigare trivdes vi bra här, men med en sådan värd så flyttar man.

Vad gäller mediabevakningen så är det mera på gång. Stjärnan ska få veta vilkas andar han guppar med!!

Jappe

Jappe!

Du borde egentligen köpa en stor bukett blommor till din f d hyresvärd. Han har ju för fasen bidragit till att öka livskvaliten för dina katter och därmed indirekt för dig! Tänk dig för innan du lägger för mycket negativ energi på någon som inte är värd det.

Tro mig.., det är du som är vinnaren! :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Katterna och jag stormtrivs här, LaBri men min dator tålde inte lantluften så den knorrade lite och la av. Jag skriver på en reservdator men den är dåligt uppdaterad så jag lägger ner nu och går och lägger mig i stället.

Några blommor till "Stjärnan" tänker jag inte köpa, Krinil! Min avskedspresent till honom var en polisanmälan om olaga intrång, stöld och skadegörelse! Don efter person!

Gonatt nu, hoppas primärdatorn funkar igen efter nattvilan!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Rapport från brottsplats Bergsvägen.

Djurvännerna i HBK kan jag glädja med att vi f.d. hyresgäster och flera som fortfarande bor kvar på Bergsvägen nu förbereder en "masstämning" av Stjärnan på en mängd punkter. Hyresgästföreningen laddar också inför bataljen som ska äga rum efter semestern. En av Stjärnans "lakejer" är skitförbannad på Stjärnan och går runt och säger: "på det här j-vla stället går det ju inte att vara. Stjärnan är ju inte riktigt klok". Han har sagt upp sig från jobbet så även de närmaste medlöparna sviktar.

Jag har levt i över sjuttio år nu och har aldrig tidigare träffat på en sådan genomusel människa som Stjärnan! Vi ser framtiden an med tillförsikt! "Stjärnan" ska få veta "vilkas andar han guppar med"!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Idag "släpps" domen! Vi har laddat med tårtor o.s.v.! Vad det gäller? Vår Patrons uppträdande på Bergsvägen i Stenungsund. Han har ett otal polisanmälningar på sig och ett antal ärenden i Hyresnämnden! Hälften av hyresgästerna har flytt från fastigheterna men alla har inte möjlighet att komma därifrån och blir utsatta för alla möjliga trakasserier. Det kan faktiskt bli fråga om tvångsförvaltning!

Kaos med nya hyresvärden - Bohuslän - www.gp.se

http://www.husbilsklubben.se/forums/t24950-4/#post256659

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Domen klar: framgång i alla mål! Stjärnan överklagar säkert till högre instans så den här bisarra farsen lär nog fortsätta. Fest ikväll!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Jag fick ett telefonsamtal idag från en f.d. granne i Stenungsund ang. utvecklingen på Bergsvägen och tydligen är framgången för hyresgästerna total! Hyreshöjningarna dras tillbaka och "Stjärnan" beskrivs i flera rikstidningar som en av Sveriges allra värsta hyresvärdar o.s.s. o.s.v. Jag ber att få återkomma när jag fått lite mer detaljerad information!

Gissa vilka som är ansvariga för denna bulletin:

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Den 15 februari ska "Stjärnan" schavottera i Hyresnämnden angående tvångsförvaltning av fastigheterna på Bergsvägen! Årets begivenhet och jag sitter och solar i Spanien! Funderar faktiskt på att ta en tripp hem för att få uppleva detta!

Viva la Justicia!

Jappe
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Kattrappor

Mycket möjligt Gurra och det skulle ju kunna vara lönsamt att bo kvar i så fall, men Millan och Lurven vill också ha ett ord med i laget och allt kan inte räknas i pengar. Det ska bli skönt att komma härifrån!

Jappe

Kalla på Aschberg och försök komma till förlikning i Grannfejden för det liknar det med stormen i dricksglaset och understimulerade människor som inte har något att göra hela dagarna, i din förening. Håller på dig, katter är inte lätta att dresera.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Breaking news!

Total triumf!
Tvångsförvaltning på gång!

Fler detaljer kommer senare!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Stjärnan gjorde en slät figur i hyresnämnden och detta blev resultatet! Kolla länken!

Lämnar över skötseln av hyreshus i Stenungsund | Hem & Hyra


Absurd konsekvens

Jag saknar en trogen fiende
fast han knappast var min frände
kriget gav mig någon sorts kraft
större än jag någonsin haft

På det viset var ju fienden min vän
jag undrar hur det ska gå sen
nu när fienden har försvunnit
känns inte som jag har vunnit

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen