• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kattrappor

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Här finns bara hyreshus och inga sandlådor eller villaaltaner. Ingen här har klagat på katterna utom "Dialogen" förstås men han är lite vidskeplig.

Bara för att hyresvärden skriver att något är förbjudet så behöver det ju inte nödvändigtvis vara förbjudet, ex.vis när det gäller innehav av kattrappa. Det är många här som är rejält förbannade, t.o.m. så förbannade så det börjar muttras om att samla ihop medel till ett "kontrakt".

Jappe
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kattrappor

Vad säger fastighetsägaren då ? Och om denne säger att det inte är tillåtet vad gäller då ?
Tänk om hundägare släpper sina djur lösa och låter dom bajs överallt , det låter som kattägare är extra "egoistiska" och har svårt att följa regler vad som gäller just för deras djur .
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Jämförelsen mellan hundar och katter är inte relevant. Fastigshetägare står inte över lagen. Hundägare behöver inte släppa sina hundar lösa för att dom ska bajsa, dom bajsar ändå och alla hundägare tar inte upp skiten efter sina hundar. Många slarvar med det.

Jappe
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Kattrappor

Nu har en granne blivit uppsagd för sin kattrappa! Anmärkningsvärt är att hyresvärden tycker sig kunna förbjuda innehav av kattrappa. Den aktuella kattrappan var inte fast monterad utan användes vid behov (när katten ville ut eller in). Hyresvärden har redan att se fram emot ett möte i hyresnämnden. Det här kan ge anlednig till ytterligare ett möte där. Snart kommer han att figurera i lokalpressen också. Dessutom förbereder vi en polisanmälan om stöld, egenmäktigt förfarande samt skadegörelse.

Vår hyresvärd har på kort lyckats göra sig ovän med nästan samtliga hyresgäster. 48 av 60 hyresgäster har gått med i hyresgästföreningen på grund av detta!

Himla tur att man ska flytta ifrån den här fastigheten.

Här är beskedet. Klicka på texten för att göra den större!

Visa bilaga 24190


Psst. Nu ringde en annan granne och sa att hon också hade blivit uppsagd på samma grunder.

Nu börjar det likna Grönköping här!

Hmm är det bostadsrätter på gång kanske :rolleyes:

Gurra
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Mycket möjligt Gurra och det skulle ju kunna vara lönsamt att bo kvar i så fall, men Millan och Lurven vill också ha ett ord med i laget och allt kan inte räknas i pengar. Det ska bli skönt att komma härifrån!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Hårda bud på Bergsvägen i Stenungsund! Ska bli skönt att komma därifrån!
Ur annons på Blocket:

Du som tänker svara på denna annons SKA
1. Vara RÖK & DJURFRI
2. Lämna personuppgifter.
3. Vara utan betalningsanmärkningar.
4. Beskriva i mailsvar din förmåga att betala hyran.
5. Lämna minst 2st referenser. T ex tid hyresvärd, arbetsgivare, etc.
6. Kunna skriva minst 20 rader om vem du är och det vi frågar på.

Sedvanlig provning gäller för vidare behandling.

OM DU BLIR GODKÄND ÅTERKOMMER VI MED SVAR SÅ SNART PRÖVNING SKETT

Hyresgäst som kan flytta in 1 feb har företräde.

Skicka din intresseanmälan via mail med personuppgifter och referenser.

I övrigt gäller först till kvarn...


3:eek:r i Stenungsund, Bergsvägen 5-21 | Göteborg | Blocket


Nu ligger hyran under 4400 kr. Skönt att komma härifrån men jag tycker synd om dom som har bott här länge med husdjur, många av dom pensionärer med låg pension.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Kattrappor

Man ska inte skylla på vildkatter. Dom hade inte varit så många om människan (kattägaren) hade uppsikt över sina älsklingar. Ni tror väl inte att när katten är ute att den bara kissar och bajsar. Nej, dom ser nog till att hålla kattstammen levande också.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kattrappor

Jo det hade jag glömt också för att under våran altan så hittade vi 6 stycken kattungar som var förlösta av en lösspringande katthona och det honan var ju mera vild än tam och vem tror ni fick ta hand om dom kattungarna . jo det fick vi göra men INGEN avlivades utan lämnades till vänner och bekanta samt togs 2 st till en bondgård .

Angående vilkoren för fastighetsuthyrningen så är det väl upp till fastighetsägaren att göra regler som skall vara lagliga sen är det väl bara om man som hyresgäst vill hyra eller inte .
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Kattrappor

Jappe;

Hyresvärden har förmodligen förläst sig på Nietzsche och vill testa om övermänniskan finns. Eller kanske han ett aktiebolag och går in för att kunna spela konkurs. Eller kanske han är rent allmänt knäpp i huvudet, eller.....alternativen är många.

Lasse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

"Angående vilkoren för fastighetsuthyrningen så är det väl upp till fastighetsägaren att göra regler som skall vara lagliga sen är det väl bara om man som hyresgäst vill hyra eller inte".

Så skrev Bengt-Åke Linder för en stund sedan.

När vår nye hyresvärd, "Stjärnan" kallad, träder in i någons lägenhet med eller utan huvudnyckeln, efter att antingen ha eller inte ha ringt på först, så kan man förvänta sig antingen ett överdrivet inställsamt bemötande eller ett direkt oförsonligt hotfullt uppträdande. Några nyanser däremellan tycks inte finnas hos denna "övermänniska".

Häromdagen kom han in i min lägenhet och sa: "Du förstår väl att det inte var jag som tog din kärra"! Jag muttrade något och Stjärnan avvek. Det borde jag väl begripa att det inte kunde ha varit Stjärnan som hade tagit sig in i mitt källarförråd och tillskansat sig min nya säckkärra. Något tvivlar jag dock på detta eftersom det endast är Stjärnan som har en huvudnyckel. Nu synes mig mina tvivel dock rimliga, så nu väntar ännu en polisanmälan gällande stöld, egenmäktigt förfarande samt skadegörelse eftersom kärran var sned efter tillbakalämnandet.

Detta vara bara en beskrivning av hur det går till på Bergsvägen numera. De andra hyresgästerna kan komma med liknande rapporter! Om dom vågar!

Järnvägar vad det ska bli skönt att flytta härifrån!

Psst, Sven-Åke: Det var fint gjort av er att ta hand om kattungarna på det viset!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Kattrappor

Skulle jag skriva så här i mina annonser så är det nog god ide att ställa sig längst bak i kön till arbetsförmedlingen.
Stackars Jappe hoppas att du får det bra på Orust
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kattrappor

Jo är det nya ägare så får dom väl iofs ta med dom gamla reglerna i köpet och när hyresgästerna sedan blir nya att dom då inför ev. krav men hade jag haft en hyresvärd som gick in utan förvarning så hage jag monterat ett högfrekvent larm över dörren .

Hoppas det löser sig .
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kattrappor

Olaga intrång, är nog den juridiska termen när en fastighetsägare på eget bevåg gör sig tillträde till ett förhyrd utrymme utan innehavarens medgivande.:mad:
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Kattrappor

Vi har en norsk skogkatt, eller två, och den ena är en rackare på att klättra på aluminiumstege. Både upp och ned. Senast i samband med sotning. Stegen uppstställd mot taket, sju meter lång, och plötsligt satt hon på taknocken överlycklig för att ha kommit fåglarna ovanligt nära...

Fast det blir ju lite dyrt med aluminiumstegar om värden plockar bort dem ett par gånger om dagen eller så. Bättre fly(tta) än illa fäkta och du är tydligen på G att lämna.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Ni vet väl om ni har en eller två skogkatter!!?? Jo, jag flyttar 28 februari och jag är inte ensam om det. Alla som har möjlighet, flyttar härifrån! Trapproblemet har jag löst med en lös stege.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Annette! Just den hyresvärden är det. Jag hinner inte skriva mer nu. Flyttbestyr! Ska bli skönt att komma härifrån! Tidigare trivdes vi bra här, men med en sådan värd så flyttar man.

Vad gäller mediabevakningen så är det mera på gång. Stjärnan ska få veta vilkas andar han guppar med!!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kattrappor

Jobbig flytt, men nu är det klart! Ur askan i solen!

Från det rökiga Stenungsund

Fackling Snu vinter hbk b ram.jpg


till det soliga och vackra Orust

Orustsol.jpg


Nu har solcellen på husbilen börjat ge bra med ström igen, tillräckligt för att hålla igång gaspanna + cirkulationspump. Behöver inte längre 230V! (Tack Stiga!)

Jappe
 
Toppen