• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katastrofkommunen Askersund

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Vi har löst toalettproblemet så enkelt att vi har en extra casette så den tomma/fulla extratanken förvaras i dubbelgolvet och sprider ingen odör .

Tömningen är heller inga problem är vi ute en helg så är det inga problem att spola ut skiten hemma i vårat dass ( bor i villa ) .
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Ja, ja, man blir inte överraskad över någonting numera!!! Husbilsfolk som inte lärt sig att använda toan??? Förvånande.:twitcy:

Dessutom ha mage och ondgöra sig över kommunen! :confused:

Inte konstigt att många kommuner drar sig för att ordna med husbilsplatser.:mad:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Är i samma sits som Rotary. Väldigt misstänksam om att sitta ner på toan. Man är väl kvackmagad och tror att det är värre än det är, att tömma den:).

hej kaj..du ska inte va i samma sits som rotary..köp acua kem..en kudde per gång..blandat med en liter vatten..nu läser du rätt,,,,vatten..

sen skiter du så de står härliga till..:D
 

swemat

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: Katastrofkommunen Askersund

det tog mig ett par turer också innan jag kunde använda toan. När läge uppstod och vi stod "fritt" och min stackars man var tvungen att köra mig med scooter till närmsta camping beslutade jag mig för... att använda egna toan. Bära eller brista. Fungerar skit:)bra:spinny:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Det är lite konstig detta med toa för hellre sitter jag i fred på "hemmaplan" än på camping eller restaurang där 10 pers går och rycker i handtaget även om det visas en röd symbol .

Tacka vet jag en stunds lugn å ro :) ;) ...


Det kanske är läge på att göra en steg för steg information hur toan fungera med bild och text ;) många pratar om fricamping och görs behoven i skogen då ?
 
T

Teddi

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Det är lite konstig detta med toa för hellre sitter jag i fred på "hemmaplan" än på camping eller restaurang där 10 pers går och rycker i handtaget även om det visas en röd symbol .

Tacka vet jag en stunds lugn å ro :) ;) ...


Det kanske är läge på att göra en steg för steg information hur toan fungera med bild och text ;) många pratar om fricamping och görs behoven i skogen då ?

ja håller med dej bengt-åke..tänk en morron på en campingplats med en stor kö för #nöden# o samtidigt betala 250-kr...valet e ganska lätt... sen e de en ganska skön känsla att sitta i skogen en sommar morgon o samtidigt käka blåbär..inkomster- utgifter:D
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Fäll först upp båda locken, fäll sedan ner det undre vid (grövre) behov. SJHälsningar Sören
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Att det kan bli så mycket skrivet om ett skitämne :D.
Fick för något år sedan ett tips om man inte vill "skita" i toan utan bara samla urin där.

Ta en soppåse och lägg i toan, gör alla momenten som beskrivits innan här i tråden, knyt ihop och släng i en soptunna.
Blir inte så mycket rengöring?

Vi använder hellre våran egna trånga husbilstoa även om det finns en ställplats dito några meter bort. Hemma är bäst!!!

/Brogu

 
T

Teddi

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Att det kan bli så mycket skrivet om ett skitämne :D.
Fick för något år sedan ett tips om man inte vill "skita" i toan utan bara samla urin där.

Ta en soppåse och lägg i toan, gör alla momenten som beskrivits innan här i tråden, knyt ihop och släng i en soptunna.
Blir inte så mycket rengöring?

Vi använder hellre våran egna trånga husbilstoa även om det finns en ställplats dito några meter bort. Hemma är bäst!!!

/Brogu


ett mycke bra förslag...men de e inte ett #skitämne#...nöden har nämligen ingen lag..:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

nä...nu måste ja besöka min #vattenclosett# utav nån anledning..förresten e de lörda ida??:D ha de gött...teddi..

va e denna klubb utan alla goa gubbar:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

De som inte använder toan vet inte vad de går miste om.
En lugn stund med laptoppen i knät och surfa in på husbilsklubbens hemsida!!!!
De ä inte skit de!!
:twitcy:
//W

de e ju precis de ja menar..alla dessa goa gubbar:D
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Luktar mobbing här, om Rotary inte vill använda toan i husbilen så är det väl hans ensak och jag kan förstå hans kritik av att det saknades allmänna toaletter vilket det bör göra vid så stora evenemang, dessutom verkar det som att han betalat för uppställning av husbilen och då är det väl det minsta man kan begära att det finns en toalett.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Förstår inte problemet............... Husbilar är ju utrustade med toalett........
Vill man av någon anledning inte använda den, får man välja resmål därefter.

MvH
Karianne

Håller med, vad är problemet det är som hemma fast man får tömma var 2-3 dag eller ligga på camping hela tiden. Köp Husvagn vet jag...
 
Toppen