• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katastrofkommunen Askersund

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Katastrofkommunen Askersund

Hade inte tänkt att skriva i denna skitfåniga tråd men känner att jag måste. När toapapper inhandlas läs på förpackningen. Papperet ska var gjort av nyfiber då har ni ett som löser upp sig och aldrig åstakommer ett stopp.

Ha nu en skön sommar och använd bilens viktigaste inrättning.....

:yes::wub:

Får nog rätta dig lite:

VARFÖR BARA TOAPAPPER?
Toapapper är gjort av korta fibrer, till skillnad från till exempel hushållspapper som är gjort av långa fibrer. Toapapprets korta fibrer löses snabbt upp i kontakt med vatten medan hushållspapprets långa fibrer är starkare och lätt fastnar i våra galler på reningsverken.
Därför ska du slänga hushållspapper i en papperskorg istället

Ovanstående text är hämtad från följande sida:

Home - VA SYD

Om papper är tillverkat av retur eller nyfibrer har ingen större betydelse för hållbarheten.

Ett tips kan vara att köpa toapapper av utländskt märke på Lidl, de har en kvalité som ofta används utomlands där man har betydligt sämre avlopp än vad vi har i Sverige, detta papper är ganska likt det som finns hos campingbutikerna.

//Tommy
 
Toppen