• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor till iGO navigation

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Efter att jag startade den här tråden igen har jag försök på alla sätt att få igång iGo navigation utan att lyckas.
Tack till alla som hjälpt mig med råd och tips. Tack till Stefan som hjälpte mig på plats.
Tyvärr kan jag konstatera att det inte går att få igång appen utan att först köpa nya kartor. Efter att läst recensioner till apppen inser jag att det inte är värt att fortsätta med denna.

Jag kommer att avinstallerar appen på alla enheter och kommer fortsättningsvis att nyttja Maps me och Waze.
Mvh Karl-Arne
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Tråkigt att gå från bäst till sämst!
Svårt att förstå problemet om du har samma apple-id som första gången.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Hej!
Kan hålla med att iGo är bra men anser att Pro-versionen var bättre då det gick att hämta koordinater direkt från andra appar (point mfl). Navigation har varit bra så läng man inte behöver uppdatera kartorna. Har använt denna app i vinter i Portugal,Spanien mfl på en gammal iPad med iOS 9 och kartor från 16.
Vad beträffar Apple-id har jag inte ändrat detta och när jag testade med att av- respektive installerade appen igen (vilket rekommenderades i tråden) på en enhet får jag överhuvudtaget ingen meny där det ska fyllas i.
Har även sökt ”uppdatera licensen” och funnit den vid något tillfälle, men den har då inte varit aktiv!
Jag har även gjort starter enligt leverantörens hemsida FAQ med samma resultat.
Har även kontaktat supporten och väntar svar inom 5dagar (hyser dock ingen förhoppning om hjälp). Har även varit i kontakt med Apple-support i Sverige. Utan framgång (hänvisar till leverantören).
Till sist ger man upp o får då välja det sämsta även om jag inte håller med dig, då de vid några enkla tester uppfyller vår krav.
Hör gärna av dig om du kan finna lösningen.
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Komplettering till ovanstående text!
Hämtade hem appen iGo navigation till denna telefon och hör och häpna!!!!
Jag kunde ladda ner Sverige delen som gratisversioner under ett dygn. Dvs vägnätet så att går att navigera (grundkartan finns sen tidigare). Kan dock inte finna någon möjlighet att uppdatera licensen (inaktiv text) inte heller går det att återställa köp. Kommer till sida som säger logga in iCloud, vilket jag inte hittar någon ingång till.
Väntar och ser vad som händer efter provperioden. Misstänker att dom vill ha mer betalt!!!
Karl-Arne
 
F

F.d. 32985

Guest
Förhoppningsvis går det att göra som Håkan skriver i inlägg 13, det fungerade för mig
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Icloud hittar du så här på din iPhone:

Inställningar
Konton och Lösenord
iCloud
Klicka på ditt namn

Förmodar att det är här din telefon vill att du skall skriva in ditt lösenord till iCloud. På min telefon är det redan rätt, så det är svårt att veta vad som händer för dig.
Ovanstående gäller i vart fall för IOS 11

/CG
 

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
Vågar man börja uppdatera IGO om man inte är den mest kunniga? Om jag förstår rätt så har en del haft lite problem. Har Ipad och Iphone. I båda har det fungerat bra hittills.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Vågar man börja uppdatera IGO om man inte är den mest kunniga? Om jag förstår rätt så har en del haft lite problem. Har Ipad och Iphone. I båda har det fungerat bra hittills.
Jag har kört IGO både gamla och nya i 5 år och aldrig haft problem, så jag skulle inte dra mej. Dessutom får så gott som alla hjälp om det skulle krångla av kunniga HBKare. Yttersta undantag som inte lösts...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Vågar man börja uppdatera IGO om man inte är den mest kunniga? Om jag förstår rätt så har en del haft lite problem. Har Ipad och Iphone. I båda har det fungerat bra hittills.
Problemet är att det inte finns någon lika bra navigeringsapp att tillgå.
Jag har aldrig haft problem förutom att det tog ett drygt år innan de uppdaterade kartorna.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Jag får gratulera alla som utan problem kan uppdatera programmet!
Jag kan dessvärre inte få igång det, och den hjälp jag fått hittills har inte hjälpt. Kan bara konstatera att gratisperioden på ett dygn har gått ut o den enda trösten med detta är att jag nu även kan se vägar o även lagt in en rutt. Någon ny rutt går dock inte att göra.
För att förtydliga det hela har jag även haft ett över 30 minuters långt samtal med Apple-supporten som gått igenom alla min konton på iCloud o Apple-id och inte funnit några fel på dessa. Dessvärre går det inte att återställa köp.
Supporten hänvisar mig till iGO-supporten.

Sammanfattningsvis kanske det är ett bra program men när det strular så är det helkass!
Kanske inte så underligt att app-resentionerna ligger på låga 1,4 stjärnor.
Karl-Arne
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kanske en dum fråga men har du gjort en återställning av iOS genom att hålla in avstängnings- och homeknappen under minst 10 sekunder?
Kanske en sista hjälp?
En återskapning till fabriksinställningar raderar informationen och inställningarna på din iPhone, iPad eller iPod och installerar senaste versionen av mjukvaran för iOS.
 

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
En vän till oss vill installera IGO. En fråga, måste han först installera gratisversion eller kan man köpa navig. appen direkt och var i så fall?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.802
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Man installerar gratisversionen och tar gratiskartan. Sedan köper man kartorna i butiken och laddar ner dem. Om du vill ha ett alternativ så tycker jag CoPilot är bättre och enklare att använda.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Tack alla som hjälpt mig, men jag tror att det var knarreviks sista tips som till sist löste problemet.
Efter att gjort en uppdatering till iOS 11.4.1 ”hoppade” programmet igång på den nya iPaden.
Återstår att skrämma igång iPhoneen.
Tack Karl-Arne
 
Toppen