• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor till iGO navigation

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Funderar på att installera appen men det står ingenstans vad det kostar efter den fria testperioden. Någon som vet?
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Då jag var tvungen att följa upp huruvida jag betalat för programmet när jag inte fick igång detta så vet jag att europapaket kostade 319 kr den 29 nov 2017.
Med vänlig hälsning, Karl-Arne
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi har testat en del andra appar men är så vana med IGO Navigation (väl synligt på en iPad) att det är det enda som gäller för oss. IGO är faktiskt bäst när man väl lärt sig att använda navigatorn vilket sker efter att man har hållit på ett tag!

380px-Agriculture_in_Britain-_Life_on_George_Casely's_Farm,_Devon,_England,_1942_D9817.jpg
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Vet inte om det är lika bra då jag inte jämfört men det funkar bra på min lenovopadda iaf
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
På vår nye Iveco Daily lastbil er IGO med som innebygget navigator. Men her koster oppdateringen av kartverket mer enn kart på en mobil.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
C1449FD2-FDB1-4DD3-A861-A94ED698E7D9.png Undrar vad tillbehörspaketen innehåller? T.ex Europe Truck and caravan och Europe Traffic. Ngn som vet?
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Truck&Caravan innehåller bl.a vikt, längd och bredd på bilen. Antar att de används vid vägval när man lägger upp en rutt.

Hälsar Kjell
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Vet inte om höjder på viadukter ligger med, men antar att det är så. Man lägger in höjden på bilen och jag kan inte tänka mig att den kan användas till något annat än att kolla om man kommer under broar/viadukter. Dessutom så laddar man ner landspecika tillägg till den ordinarie kartan.

Hälsar Kjell
 

Hansan

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
25895
Medlemskap
2023
Lite OT, men kan man på något sätt rapportera in uppenbara felaktigheter i karta, t.ex. saknade asfalterade tvåfiliga vägar, så att det kan rättas till till nästa kartversion? (alltså till IGo, inte hit...)
 
F

F.d. 14324

Guest
Ja, man kan påverka kartorna så att de blir bättre.
Jag var lite aktiv för några år sedan och jag tror att det var den här vägen jag gick: HERE Map Creator vilket bör vara kartan iGO använder sig av.
Liknande system fanns även för open streetmaps och för google maps när jag höll på.
Just nu är jag dock inte fullt insatt i det längre.
 

Hansan

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
25895
Medlemskap
2023
Ja, testat! Frågan är nu om/när mina ändringar slår igenom...
Mysko att vägar som föreslås i t.ex. kartappen i IOS, inte finns med i navigationsapparna!
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Kanske en dum fråga men har du gjort en återställning av iOS genom att hålla in avstängnings- och homeknappen under minst 10 sekunder?
Kanske en sista hjälp?
En återskapning till fabriksinställningar raderar informationen och inställningarna på din iPhone, iPad eller iPod och installerar senaste versionen av mjukvaran för iOS.

Hej. Hur katten ska jag bära mig åt för att få fabriksinställningar i min iPad.
Jag har samma problem som kabijjoh . efter uppdateringen av nya igos kartor och uppdateringen av iOS vid försöken att öppna igos appen för medlande att uppdatera ( navigation ) appen och sedan ingenting .
Det gor inte komma till innehållet


Mvh
 
F

F.d. 55682

Guest
Jag får felmeddelande 112 när jag skall ladda ner en karta. Kan välja karta, men sedan händer inget. Någon som kan lösa problemet?
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Hej Knarrevik! Jag har använt iGo navigation sedan 2017-02 i min iPad. Nu har appen plötligt försvunnit. Har du nån aning om varför?
 

Rolfen

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Västerås
HBK-Nr
13022
Medlemskap
2024
Ja , jag hämtade appen i AppStore och kom till butikenoch fick frågan om att ladda ned kartorna gratis men jag vågade inte fortsätta, är rädd att jag måste köpa appen på nytt.
 
Toppen