KarinoBengt
HBK Medlem
Jag hittade också det som stod om "svåra förhållande", men tyvärr efter att ha kostat på bytet efter råd om 4 års byte! Personligen tillhör jag inte den sorten körning som skrivs om. Nästa gång blir efter 5 år.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Samma fråga här.Efter 4 eller 5 år, det är frågan...
Jag ringde återförsäljaren av vår husbil (Skoklosters) och frågade dem. De sa 4 år. Och jag fick hem en rabattkupong från Fiat Professional på kamremsbyte dessförinnan, så Fiat Professional tycker uppenbarligen 4 år också.Jag är helt överens med instruktionsboken där det i klartext står 5 år.
Dom här som hävdar 4 år har troligen fått råd från verkstäder som tycker om byten(pengar) eller så är man bara osäker.
Ett försäkringsbolag skulle aldrig försöka hävda att just husbilar i Sverige skall ha extremt extraunderhåll av drivlinan för att försäkringen skall gälla.
Sökt igenom detta nu. Men hittar bara inlägg som tre år gamla och äldre. Tacksam för färsk info om detta.Det finns massor med trådar och inlägg om kostnader för kamremsbyten.
Sök så får du ett bra underlag direkt och även tips på verkstäder. Det skiljer MYCKET så det är fina pengar att spara.
SLS Bilverkstad i Norrköping har vi avtal med. Jag fick ett bra pris vid byte rem och vattenpumpSamma fråga här.
Men skulle vilja bygga på tråden, med att fråga vad kamremsbyte kostat er som gjort det nyligen?
Då är jag främst intresserad av just Ducato 2,3l (177hk)modell - 17. Helintegrerad kan tilläggas. Kabe 760.
PS. Nu är det säkert någon som slår ner på att det inte riktigt vad tråden startade - jaja.. Vet det redan Men det är relevant för att ta ställning till hur man gör...
Vilket pris fick du?SLS Bilverkstad i Norrköping har vi avtal med. Jag fick ett bra pris vid byte rem och vattenpump
Lennart
Tror inte att det går att jämföra då jag har en halvintegreradVilket pris fick du?
Det verkar inte vara någon som vill ge dig ett pris,jag har liknande bil som du har, och uppskattar priset till 6-7000kr eller mer .Vilket pris fick du?
Skulle det skilja i pris mellan hel- o halvintegr?Tror inte att det går att jämföra då jag har en halvintegrerad
Det gör det normalt,helintegrerad är motorrummet mycket svåråtkomligt,tar längre tid dyrare.Skulle det skilja i pris mellan hel- o halvintegr?