• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe tappar köpare

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Kabe tappar köpare

Ja, man vet aldrig, fast troligen ingen KABE,
de har jag inte råd med :(

skulle va en gammal då :rolleyes:

Vi har en Kabe 2012 utrustad med i stort det mesta som standard. Vi har också en Polar husvagn 2009. Vi blev lite intresserade av Polars husbil nu när Polar skulle satsa vidare. Enligt all den info vi läste och frågade oss till så konstaterade vi att bilen var hyfsat billig i inköp. men vill man ha den utrustningen som är standard i Kaben blev Polare dyrare.
Håller med om att Kaben är inte någon billig bil, men det finns ett ordspråk som säger "man får det man betalar för".
Det blir en Kabe nästa gång också om det blir en nästa gång.
 
Senast ändrad:

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Kabe tappar köpare

Japp, Kabe har stuckit iväg ordentligt i år. De har ju flera ben att stå på, Kabe husbilar och husvagnar, importen av Adria samt Kama tillbehör. Värderingen är trots kursrusningen inte extrem, det går bra för dom nu.

KABE B | 1,21 % | KABE B | Avanza.jpg
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Kabe tappar köpare

Jo men för att vara en motvikt, jag skulle INTE köpa den aktien.
Dom där siffrorna är väll baseras på resultaten strax innan amorteringskraven för villor infördes.

Jag skulle snarare säga, sälj om du sitter på Kabeaktier för när nästa eller nästnästa resultat visar sig störtdyker aktien.

Jag tycker själv att Kabe är en jättefin husbil så blanda inte ihop äpplen och päron..


Själv vill jag HELST slippa belåna för nöje och lek, därav rattar man en gammal husbil som är betald :D
 
Senast ändrad:
Toppen