Jag kan tycka att det är lite överdrivet att fokusera så mycket på hur det låter när man stänger en plåtisdörr, läser man här så ligger de flesta inte ens på en camping...då borde inte det problemet existera.
Och gör man det så finns det många andra ljud som i mitt tycke mer irriterande. Att slänga igen en vanlig plastisdörr låter också, och att dra igen en plåtisdörr tar bara några sekunder.
Vi omges av ljud hela tiden och borde vara vana vid lite bildörrsljud, särskilt om man inte bor helt isolerad där man har sitt huvudboende.
Jag kan ge exempel på många ljud som irriterar mer, hundar som skäller, barn som skriker, föräldrar som skriker på sina barn, folk som spelar hög musik i husbilen och tror att alla vill höra, folk som är högljudda när dom sitter och festar m.m.
Vi som bor på landet kan bli irriterande av allt ljud människor gör men förstår att om man samlas på en camping eller ställplats så är det sällan tyst.
Tycker man det är så jobbigt kanske campinglivet inte är det rätta sättet att leva på, då kanske man ska åka dit där man är ensam.