• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

F

F.d. 5322

Guest
Min käresta måste köpa ny mobil. Vad har ni för rekommendation? Märke, operatör?
Tanken är att vi även vill ha den som modem till datorn i husbilen.
Jag som är patriot, är förtjust i Ericsson medan Majsan gillar Nokia.
Telenor är inget alternativ för oss eftersom täckningen här är noll!!
Tre är väl det som går bäst här hemma men hur är det runt om i landet?
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Hejsan
En ny mobiltelefon jag funderar också på att köpa, eftersom batteriet inte räcker så bra på ström - 3½ år.
Olika säljare säger att det är svårt att hitta något som effektivt är förbättrad, så valet av nya batteriet kan ägnas.
Jag har mest föredragit Ericsson och Nokia.
Med Microsoft'es (köp) av Nokia, ser jag möjligheter i "horisonten".
Så omedelbart, tenderar jag vänta ½ - 1 år.

Jag föredrar funktionalitet över smart stuff '.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Den här har fått bra ......
HTC
Lycka till med investeringen! :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Om man skall köpa en smartphone som kan tjänstgöra som bärbar WiFi finns två alternativ: iPhone och Android.

Det finns en uppsjö av tillverkare till Android: HTC, Samsung, LG och SonyEricsson däremot ingen Nokia som hopplöst hamnat på efterkälken.

PS! Det ryktas om att även Samsung lägger bud på Nokia!
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Jag vill nog framhålla Iphone 4 som ett av de bästa köpen. //Tommy P.S nu blir Knarrevik säkert glad D.S

Instämmer, men man försöker naturligtvis vara lite objektiv. Om man har tid att vänta, men det har man ju sällan, kommer iPhone 5 i höst.

En av fördelarna med iPhone är att man kan använda samma appar till iPad utan ytterligare avgift.
 
F

F.d. 1275

Guest
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Absolut en HTC använder den som modem till dator, enkel att änvända.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Det beror ju på vad man vill betala.
En HTC Desire S = 4500:-
En Iphone 4 =5700:-
En Samsung Galaxy S II = 4900:- (Världens bästa mobil enl M3)
Jag har inte användning för mobiler som spelar alla spel i superhastighet och laddar ner låtar på nolltid.
Jag har skickat efter en Huawei Ideos X5 som har fått fina testvärden men har inte dubbelkärnig processor men kan göra det mesta de andra kan,(fast lite saktare, men så bråttom har jag inte, -pensionär). Pris 2900:-
//W
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Det beror ju på vad man vill betala.
En HTC Desire S = 4500:-
En Iphone 4 =5700:-
En Samsung Galaxy S II = 4900:- (Världens bästa mobil enl M3)

Jag vet inte varifrån du fått dessa siffror?

Jag betalade mer för min HTC Desire än för min iPhone 4!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Gå in på prisjakt.se

Själv kör jag med en ZTE som är en mycket prisvärd telefon, den kostar 1500kr

// Per

Med surfabonnemang kostar de bästa modellerna lika mycket hos de olika operatörerna.

I övrigt får man vad man betalar för.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Jag betalade 1000 kr för min iphone4

Då förnyade jag befintligt abonemang

Oftast så får man telefonen till ett betydligt billigare pris om man även tecknar abonemang. titta på de olika operatörerna och se vad dom har för erbjudande på just den modellen du fastnar för

Vi (Både jag och Runar) kör med iphone4. Vi använder den som telefon, vi läser böcker, nyheter, tittar på tv, se vädret, kollar mail, skickar mail, skickar sms och mms. Vi har massor av finurliga appar både mer eller mindre nödvändiga.

Vill du ha din telefon till något mer än en telefon så köp en iphone med ett bra abonemang så att du får fri surf, någon nämnde innan att den använde sin telefon som modem, det kan man göra med sin iphone också.

Vi har telenor abonemang och är nöjda med det, vi har kopplat ihop oss i familjen 10 personer ringer, sms:ar och mms:ar sinsemellan gratis. (alla utom 2 har iphones :twitcy:) Ja vi är lite nördiga.

Lovisa
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Med surfabonnemang kostar de bästa modellerna lika mycket hos de olika operatörerna.

I övrigt får man vad man betalar för.

Reser man utomlands mycket så vill man inte ha en mobil som är låst till en operatör utan ha friheten att kunda sätta i landets kontantkort.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Nokia N8 sopar mattan med alla uppräknade vad gäller batteritid (Symbian är snålt med batteri och bättre blir det med Symbian Anna som kommer Q3) körde fem eller sex dagar nu på senaste laddningen. Sopar ännu renare vad gäller kameran (12MP Carl Zeiss optik och som är ensam om att ha xenonblixt). Lägg till fri navigering för hela världen (inte Google maps som är fritt i de andra utan Navtechkartor som i Garmin & Navigon navigatorer).
Är det blingiga appar som hägrar så är Androidbaserade och (den nu föråldrade) Iphone som gäller. Skulle jag inte köra Nokia hade valet stått mellan Samsung Galaxy S II eller HTC Sensation.

Peter :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Nokia N8 sopar mattan med alla uppräknade vad gäller batteritid (Symbian är snålt med batteri och bättre blir det med Symbian Anna som kommer Q3) körde fem eller sex dagar nu på senaste laddningen. Sopar ännu renare vad gäller kameran (12MP Carl Zeiss optik och som är ensam om att ha xenonblixt). Lägg till fri navigering för hela världen (inte Google maps som är fritt i de andra utan Navtechkartor som i Garmin & Navigon navigatorer).
Är det blingiga appar som hägrar så är Androidbaserade och (den nu föråldrade) Iphone som gäller. Peter :)

Vill du ha en kamera så köp en billig digitalkamera, den är bättre än den i N8. Att köpa en N8 idag är kapitalförstöring i högsta grad eftersom Symbian är hopplöst föråldrat. Idag är det de intelligenta apparna som gäller och de saknas hos Nokia.

I övrigt verkar det som om en försäljning av mobiltillverkningen är nära förestående.
 
F

F.d. 29786

Guest
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Hej.
Även jag har varit Ericsson fantast, och hängde på låset när ARC släpptes. Tyvärr, efter ett byte och ett verkstads besök, fungerar den inte och jag hemskt besviken. Jag fick min ARC den 31-3 och i dag den 8de juni har jag fortfarande ingen telefon.
Bengt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Hej.
Även jag har varit Ericsson fantast, och hängde på låset när ARC släpptes. Tyvärr, efter ett byte och ett verkstads besök, fungerar den inte och jag hemskt besviken. Jag fick min ARC den 31-3 och i dag den 8de juni har jag fortfarande ingen telefon.
Bengt

Jag har tyvärr liknande erfarenhet av en annan kines nämligen HTC. Riktigt skräp!
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny mobil - vad rekommenderar ni?

Vill du ha en kamera så köp en billig digitalkamera, den är bättre än den i N8. Att köpa en N8 idag är kapitalförstöring i högsta grad eftersom Symbian är hopplöst föråldrat. Idag är det de intelligenta apparna som gäller och de saknas hos Nokia.

I övrigt verkar det som om en försäljning av mobiltillverkningen är nära förestående.

Ryktet kommer från en Rysk blog.

Vad gäller kameran är det faktiskt tvärt om, den är bättre än billiga digitalkameror, större sensor än många <1500:- kameror. Pixlarna kan man strunta i om man inte ska dekorera garaget, det är sensorn/optik som är viktig.
Nokia N8 vs Canon IXUS 130
 
Toppen