• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa husbil för 2 vuxna och 4 barn

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jomen visst! Här står ju lite mera information. ..välservad...... det är bara att ringa o fråga på...vad innebär det? Hur är det med växellåda? Fråga på. I bra skick för sin ålder! Det låter bra. Be dem ge exempel på detta.... Nybesiktigad... är ju bra. Ja lite oklart med antal passagerare... men särskilt..hur bäddar man för sex personer..framgår inte av bilderna . klart intressant bil...... men priset... enl mig ca 10 tusen för högt... såvida bilen inte är i ett extremt bra skick. Låga mil är så klart ingen nackdel.
Kan definitivt va nåt bra... kolla vidare... det kostar inget..o du lär dig en massa på kuppen... helst ska du åka o titta o prova...men börja med att få fler bilder...
Det är mitt tips..
Ps bra att säljaren trycker på...ej fukt.
Men det måste så klart kollas.... kolla hur bilen har förvarats på vintrar o hur den förvaras nu. Kolla hur ägaren har använt bilen... exempel på resor... fråga kring reperationer som gjorts under åren..däck?
Ps observera att bilderna är redigerade så att allt ska se större o längre ut. Perspektiven stämmer inte.... kanske kan du be ägaren att mäta lite inne i bilen... kan va särskilt viktigt för er.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Undrar om 6 sittplatser är lika med 6 godkända färdplatser?

Om säljaren hade vågat visa registreringsnumret, hade antalet platser varit lätt att kontrollera på Transportstyrelsens hemsida.

Då hade man också kunnat hitta en mängd andra fakta om bilen – dock ej hur tung den i verkligheten är.

Dock: Av bilderna att döma är det en 355 Panorama. Den modellen är godkänd för 5+1 personer.

Bensinmotorn är på 75 hk, men är man 6 i familjen är det ju många som kan gå ut och skjuta på i de värsta uppförsbackarna ;)

"Bensinsnål" beror på vad man jämför med, men min gissning ligger på ca 15 l/100 km.

Värre är att totalvikten – enligt de uppgifter jag har – endast är 3.100 kg.


Pålle
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Mirage är Italienskt (inte franskt som det står) de räknades som lyxbilar när det begav sig.
Mycket hög kvalitet på inredningsdetaljer och därmed lite tyngre bodel.
De hade så hög kvalité att de inte kunde ta betalt för det så de kursade i början/mitten av 2000-talet.
 

Selmrosarn

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Älandsbro
HBK-Nr
31895
Medlemskap
2023
Liknar typ vår första husbil vi hade. Funkad kanon med 3 kids. Hade lätt fått med oss ett barn till. Pruta ner den till 65 och köp innan sommarn tar slut. Packa in korv o bröd och ut på vägarna och njut. Passar det inte så sälj den igen. Husbilar i den prisklassen går åt som smör i solsken. Lycka till!
 
Toppen