F
F.d. 17107
Guest
vad för GPS skall jag köpa, den behöver inte kunna allt men det skall gå att lägga in kordinater.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ofta är navigationsmöjligheterna med en sådan överlägsen en fristående navigator.
Herregud vad krångligt det låter.
Jag har en iphone4, men jag vill ha en gps där jag kan lägga in kordinater och bara köra.Teknik är inte min starka sida....
Titta i App Store under navigation, där finns navigationsappar från 38 till 849 kr. Om du väljer den dyrare (Navigon Europa) har du fri uppdatering av kartor m.m. och den senaste tekniken. Om du laddar hem kartorna behöver du ingen datauppkoppling när du kör utomlands.
Det finns andra som är billigare och nästan lika bra (iGo Western Europe 379.
På de flesta kan du lägga in egna koordinater och mycket annat.
Lättare kan det inte bli!
Hur är det med apparna, har man röstnavigation när man har datatrafiken avstängd i Navigon, eller är det bara visuellt?
Jag har en iPhone 3GS och det verkar ju som att appen Navigon är bra, men jag kan inte begripa hur man kan använda den utan att vara uppkopplad mot Internet..?
Om man vill ha en stor skärm (10 tum) så är iPad ett alternativ. Då blir också datorn överflödig. Det finns bra navigationsappar för Europa från 379 (iGO) - 849 (Navigon).
Med Navigon och iPad får man en navigator som gjorde någon i ett tidigare inlägg lyrisk. Jag förstår honom.
PS! Man betalar inget extra för att ha en app på fler iPads och/eller iPhones. Ingenting kan få en iPad- eller iPhoneägare att gå tillbaka till en fristående navigator!
Knarrevik
Men en 10" blir väl ingen bra kombination som telefon och till ett högre pris än en GPS.
Vill även att du svarar på dom frågor jag ställde du som är kunnig i det här med Ipone.