Michael J. i inlägg #42 skrev vad han befarade. Om emotioner och känslor kring mitt FÖRSLAG kan man tycka olika och det är helt OK, självklart.
Däremot tycker jag att man har missat aspekten att det är förslag. Förslag att kunna erbjuda en funktion som skulle kunna vara betydelsefull.
Utformningen av arbete kring olika lösningar på förslaget som t.ex. hur skulle förslaget först förankras hos HBK medlemmar, hur och när styrelsen skulle involveras för att fatta beslut (om intresse och förankringen skulle tyda på att funktionen är efterfrågat), hur skulle funktionen ser ut rent praktiskt, vilka fördelar och vilka nackdelar olika lösningar skulle medföra, hur skulle vinst-risk (för HBK) analys göras, hur skulle ekonomiska incitamenten implementeras utifrån gällande lagar samt HBK stadgar, osv. Alla dessa aspekter skulle behöva vara genomtänkta ("genomdiskuterade i gruppen av de som skulle vilja åta sig sådant förberedelse arbete- frivilligt och utan ersättning).
Då jag bedömer att intresse för FÖRSLAGET om funktion juridisk tolkning har klingat av
skulle jag vilja tacka alla som har uttalat sig i tråden och bidragit med intressanta synpunkter.